Ett kök du aldrig sett förut och en extrem storm.

Med std kök och blåst och öppna in och ut ventiler vad blir CO då?
En thermometer var ingen dum idé för att kolla hur snön smält utan behöva ta av lock.
Jag skulle Aldrig fundera på att använda värmeväxlare kastrull (som ej skulle få säljas utan Varningstext) inne i tältet då minskar CO till mellan en 1/10 del till 1/100 del enl tester av Norska testinstitut.
Finns rekommendationer på hemsida i Finland motsv SV av Naturvårdsverket att använda en grov slang från innertälten ut till ytter om du har takventil i innertältet för att öka ventilationen.
De flesta skulle nog tycka det är för mkt meck med att bygga om kök och inst i tältet men skoj se någon som provar.
Jag bara sett film än så länge till köket i funktion men någon upphängning i taket vid påfyllning av snö och tömning av vatten på termos eller i matkärl måste du väl ha,då ber på vattenhalt i snön får man ofta fylla på med mer snö.
Sett några letar vatten i bäckar under snön men kanske mest på vårvintern för att spara tid och bränsle.
 
Stort tack för filmen. Kommer det en framtida film med en mer detaljerad redogörelse för hur du konstruerade köket?
Japp det är pågång en köksfilm.
Co mätaren köpte jag på Amazon, jag hade den alltid innanför jackan innan mätning då jag tror den har svårt med kyla. Men den fungerade mycket bra under hela turen:
Kolmonoxidmätare:
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.