ett drama i sarek...

keb

Det enda Claes har rätt i ang händelsen
på Keb för några år sedan är att en person dog, sen så är det bara struntprat!

Stefan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: keb, struntprat!

stefanskarp; sa:
Det enda Claes har rätt i ang händelsen
på Keb för några år sedan är att en person dog, sen så är det bara struntprat!
Jag vet inte om vi pratar om samma olycka. Jag skrev förvisso att den inträffade förra året, men tydligen så flyger tiden iväg, olyckan jag syftar på inträffade 2002. Artikeln som jag fått info från är denna: http://www.nsd.se/index.php?artikel=59585 och där tycker jag att min beskrivning tidigare i tråden överensstämmer ganska bra, men det har ju stått fel i tidningar tidigare så det kanske inte var som det står i artikeln.

MVH ///Claes
http://fjallen.nygardh.net

"Oddsen att få igång någons hjärta genom att bara banka är väldigt låga. Nästan lika låga som att svårt nedkyld och utmattad uppfatta en försvagad puls hos någon annan som är ännu mera medtagen..."

En språklig iakttagelse: att oddsen är låga innebär att chansen är stor. Oddsen för att få igång någons hjärta bara genom att banka är alltså höga, och ingenting annat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips