Etrex Vista & "ny plats" !?

Är det någon mer än jag som upplever att Etrex (Vista) hittar sateliter betydligt bättre när man väljer NY PLATS och pekar på kartan istället för att köra "Automatisk" ???

Eller är det bara inbillning ?

Även placebo kan ju vara trevligt! =)

/Peter

Logiskt

Det borde den ju göra, för då vet den vad den ska utgå från, i stället för att börja helt förutsättningslöst.

Tycker du att din Vista har problem att hitta satelliter? Är det om du haft den avstängd länge (åtskilliga dagar) eller utan batterier i?

Anders

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Nej då...
Jag har inte haft den avstängd länge eller så.
Bara provade en gång att peka på kartan och "vips" så så viste jag var jag var, där jag förrut varit vilse!

Jag var ute på lite geocaching i helgen och tyckte att den faktiskt hittade bättre bland trädkronorna än den normalt gjorde innan..

Som sagt, detta är upplevelsebaserat och inte "hårdtestat"

/Peter

Makalös manick!

Där ser man. Om detta kan anses någorlunda vetenskapligt belagt, har vi alltså bevisat, eller åtminstone gjort troligt, att det är lättare att navigera med en GPS om man redan vet var man är, än det är annars.

Detta manar till någon sorts eftertanke, men jag är osäker på vilken!

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips