Etrex Vista & "ny plats" !?

Är det någon mer än jag som upplever att Etrex (Vista) hittar sateliter betydligt bättre när man väljer NY PLATS och pekar på kartan istället för att köra "Automatisk" ???

Eller är det bara inbillning ?

Även placebo kan ju vara trevligt! =)

/Peter

Logiskt

Det borde den ju göra, för då vet den vad den ska utgå från, i stället för att börja helt förutsättningslöst.

Tycker du att din Vista har problem att hitta satelliter? Är det om du haft den avstängd länge (åtskilliga dagar) eller utan batterier i?

Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nej då...
Jag har inte haft den avstängd länge eller så.
Bara provade en gång att peka på kartan och "vips" så så viste jag var jag var, där jag förrut varit vilse!

Jag var ute på lite geocaching i helgen och tyckte att den faktiskt hittade bättre bland trädkronorna än den normalt gjorde innan..

Som sagt, detta är upplevelsebaserat och inte "hårdtestat"

/Peter

Makalös manick!

Där ser man. Om detta kan anses någorlunda vetenskapligt belagt, har vi alltså bevisat, eller åtminstone gjort troligt, att det är lättare att navigera med en GPS om man redan vet var man är, än det är annars.

Detta manar till någon sorts eftertanke, men jag är osäker på vilken!

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips