etrex i bil?

• Trådstartare peterhilmersson@yahoo.com (Peter)
  • Start datum

peterhilmersson@yahoo.com (Peter)

Gäst
Vill bara kolla om det är någon som vet hur bra GPS funkar i bilens framruta?t.ex en etrex eller liknande utan möjlighet till extern antenn...

leif.collstam@telia.com (Leif C)

Gäst
i bilen

Hej,
Jag har använt min Garmin GPS 2+ i bilen och det går utmärkt.

snoke@swipnet.se (Ulf Rodin)

Gäst
Nöjd

Jag använder ofta min Garmin 12 i bilen.

Monterad med magnetfäste på instrumentbrädan rakt under vindrutan
så upplever jag nästan ingen skillnad i mottagning jämfört med om jag
skulle ha varit utanför.

Däremot i baksätet blir det en klar försämring.

Anonym från gamla forumet

Gäst
GPS i bil

GPS i framrutan på en bil fungerar för det mesta bra men om du kör in i städer med höga byggnader eller skogsvägar med höga träd på sidan kan det vara bra med en yttre antenn som "ser" flera satelliter.
Altså GPS fungerar utan yttre antenn i bilen, men fungerar betydligt bättre med en yttre antenn som lämpligen placeras på bilens tak.
Tyvärr har inte eTrex uttag för yttre antenn.

Göran

Jesper E

Gäst
takruta

min GPS12 fungerar bra om jag lägger den i framrutan, i bergig terräng kan det dock vara problem då den bara tar in ca 180 grader. Ett tips om du har taklucka är att sätta en mobilhållare under luckan och sätta GPS:en med displayen uppåt, fungerar utmärkt.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
eTrex i bil

Jag har en eTrex som jag använt en hel del i bil, och det fungerar utmärkt, förutom på trånga gator i städer. Jag brukar klämma in gps'en mellan fönsterbrädan och framrutan där den sitter fast bra.

/hh
henrik@heinerwall.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips