EtaExpress eller Crux/Crux Lite?

Är nog bara en storlek på fotstödet, men flaskorna har olika storlekar. Har såväl Primus 220g som Optimus 220g. Optimus har några mm större diameter än Primus. Stödet funkar på båda, men man får klura en stund innan man får den att passa på Optimus utan att man använder våld..

Ja... jag fick ju till det till slut... satte behållaren ett snäpp ner på ett av fotstödsbenen... blev iofs lite snett men det kompenserade man lätt med underlaget, som också oftast var snett. Då det blev hyffsat stabilt...

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ja... jag fick ju till det till slut... satte behållaren ett snäpp ner på ett av fotstödsbenen... blev iofs lite snett men det kompenserade man lätt med underlaget, som också oftast var snett. Då det blev hyffsat stabilt...

Jag fick det helt plant med båda. Börja med att vika ut två ben, eller rättare sagt ett eftersom det ena är fast, fäst och vik sedan ut det tredje benet.

Är nog bara en storlek på fotstödet, men flaskorna har olika storlekar. Har såväl Primus 220g som Optimus 220g. Optimus har några mm större diameter än Primus. Stödet funkar på båda, men man får klura en stund innan man får den att passa på Optimus utan att man använder våld..

Det finns faktiskt, märkligt nog, två olika storlekar på fotstödet. Jag hade båda två modellerna innan. Fråga mig inte varför det är så dock.

Jag hade en "gammal" modell sedan tidigare som inte passade till mina nya tuber. Då fick jag reda på att det fanns en annan storlek och köpte en "ny". Då passade det. Skillnaden i mått är ytterst liten men tillräcklig för att det skall bli märkbart.

Eftersom jag numera aldrig använder det frågade jag mina vänner ifall det var någon som ville ha fotstöden, men det var det inte. Då kastade jag dom.
//Peter

Märkligt mig hit och märkligt mig dit. Läs inlägg nr 5 som jag skrev så slipper ni undra :) Beroende på om flaska kommer ifrån Frankrike eller Asien så skiljer det nån millimeter och finns därför också två olika stora fotstöd. Det finns om jag kommer ihåg rätt inget artikelnummer så det är hyfsat omöjligt att lära sig utom the hard way. Jag fick faktiskt ett fotstöd gratis av Primus då det var dags att köpa fotstöd nr 3 - jag knäckte ett då jag försökte vålda dit ett litet fotstöd på en stor flaska.

Märkligt. Då hade jag tur som fick ett som passar..

Ang vingliga top-brännare...

... får man hoppas att Primus inkluderar ett rejält fotstöd när de lanserar sitt nya EtaSolo Jetboil kopia. ;)

etasolo-204x400.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips