Erfarenheter av Palm och Wetsuit outlet?

Går i torrdräkts tankar.

Någon som har erfarenheter eller synpunkter på Palm Aleutian Kayak Drysuit? Funderar på att ta en från Wetsuit outlet, hur är dom att ha att göra med?

Mvh
Magnus

Tjena!

Jag var också sugen på en Palm, men efter att ha sett ett antal trådar om delaminering här så avstod jag.

Blev en Peak Uk istället och jag är jättenöjd så långt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har inga erfarenheter av Palm men köpte en jacka från Peak UK förra hösten. Mycket nöjd med jacka och service. Palm hade ingen motsvarande modell så de var inte aktuella.

Jag köpte en torrdräck från wetsuit i höstas. Jag är inte så nöjd med den (tycker att den läcker). Har maialt wetsuit men inte fått nåt svar från de. En kompis med ett mer uppenbart problem på sin dräkt har samma erfarenhet (fast han fick hjälp från Palm sen istället).

Nej, servicen på wetsuit är jag inte nöjd med. Men blir köpet bra funkar det säkert bra.

Köpte en Typhon-torris via wetsuit och kan inte annat än ge tummen upp för servicen. Hade ett antal frågor innan köp som samtliga besvarades inom ett dygn, leveransen tog tre dagar - kortare än de lovar på hemsidan. Allt till ett trevligt pris. Rekommenderar!

Köpte en Typhon-torris via wetsuit och kan inte annat än ge tummen upp för servicen. Hade ett antal frågor innan köp som samtliga besvarades inom ett dygn, leveransen tog tre dagar - kortare än de lovar på hemsidan. Allt till ett trevligt pris. Rekommenderar!

Innan köp fick jag också bra hjälp, den kan jag absolut inte klaga på. Men det är väl när det uppstår problem som leverantörer sätts på prov på riktigt.

ja å min bror e helnöjda med wetsuit å ja har provat dräkten en antal ggr förra vintern å de kommer inte in en droppe. Typhone heter märket å brorsan har en lättare me kedja fram å ja har multisport som e lite klumpigare me kedja bak. Bra pris e de oxå
Paddla på å ha de sköj :)

Vad gäller delaminering av Palm Aleutian så verkar det som att det gällde X200-materialet för några år sedan.
XP250 heter det nu....
Vet inte vart jag läste det men någon hade råkat ut för att dragkedjan havererade, plastdragkedja på ryggen känns sådär.
En dräkt i samma segment (fickor+huva+gul=syns bra) som verkar bra är Typhoon PS220 Extreme, fast då med bekväma neoprentätningar...

/mvh erik, som nyss dammsugit alla forum på torrdräktsinformation

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips