Erfarenhet av Coleman JAPURA?

inte provat själv men andra har

Googlade och hittade detta
http://www.ukcampsite.co.uk/tents/p/Coleman-Japura/783

Har ett litet single-tält från Coleman och tycker att det fungerar bra för vad jag skall ha det till. Coleman gör allt mellan himmel och jord, så det kan vara lite si och så med kvalisorten på vissa delar av derars produkter.

Japuran verkar inte vara till salu i sverige (kolla colemans hemsida)

BZ

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det där är väl ett typiskt Intersport/Stadium/Team Sportia/Biltema/Rusta-tält?

Funkar förmodligen utmärkt i normalt väder, vi hade nâgra sâdana (eller liknande 3p) i scoutkâren o dom var helt OK.
Men tunga och klumpiga jämfört med vad man kan hitta när prislappen närmar sig 1000-1500:-

Campingtält.

Funkar antagligen utmärkt för camping, dvs man bär det dit man ska, stannar där, och sen hem. Inget tält man bär på dag efter dag efter dag alltså. Finns tält för sånt också, men de kostar lite mer.

valdemar

vad ska du ha det till

Det är den första frågan du bör ställa dig.

Som övriga kommentatörer här så tycker jag också att det väger väl mycket. Men priset är ju ok.
Tror att Stadium har ett billigt tvåmanna (som funkar för 2) som inte väger mer än 2,1 Kg. Det är ju en trevligare vikt om du skall vandra med det.

Kvaliten är oftast OK även för fjällturer under sommaren. viktigare då är att du lär dig slå upp tältet rätt.

BZ

Hej igen! Tack för svar!

Coleman Japura säljs visst i Sverige. Sports Outlet har dessa tält. Jag uppfattade initialt märket som hyfsat seriöst.

Jag har tänkt ha tältet i samband med långfärdscykling och det är alltid positivt om den inte väger mycket i backar osv, inte lika viktigt som i vandring kanske.

Jag är också tveksam till tältet då den enligt reviews är väldigt liten och vad någon skrev avseed för 1 person och packning. Man vill gärna ha in packningen i tältet om det tex regnar. Dessutom är den rätt tung, 3,2 kg, men jag blev osäker om det stämmer; läste på annan sida att den vägde 2,6 kg.

Har ni något annat billigt, lätt och prisvärt tält att rekommendera? Helst två-mans.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips