envisa kängor

• Trådstartare tomas.odhult.800@student.lu.se (Tomas)
  • Start datum

tomas.odhult.800@student.lu.se (Tomas)

Gäst
Hej!

Vad göra åt besvärliga kängor som vägrar låta sig bli ingångna? Det handlar om ett par Boreal Kailas och fokus för all irritation är att hälarna blir mycket åtgångna efter bara en timmes gång. Ska jag helt enkelt köpa nya??

;o)

Per

Gäst
Sockor

Om man har lämpliga sockor brukar det inte vara något problem. Viktigt att man
1: Lagom tjocka sockor, man kan få skavsår om det är för trångt
2: Som tidigare nämts 2 par sockor, INTE bomull (ylle eller syntet).
De mest HOPPLÖSA kängor blir som mockasiner bara man finner "rätt" sockor.

Mvh Per

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Rudolf.Rydstedt@svenska.gu.se (Rudolf Rydstedt)

Gäst
Utlästning?

Pers strumpråd är utmärkta, men för just ett par Boreal Kailas som ger hälproblem kan det behövas lite mer burdusa åtgärder. Jag kollade upp en recension < http://www.outdoorexplorer.com/triedandtrue/winter2.html> och där rekommenderades kängan speciellt för folk med "a narrow heal", vilket rimligen innebär att den inte passar lika bra för folk med en vid häl. Själv skulle jag därför pröva att gå till en bra skomakare och kolla om det går att lästa ut hälen lite. Ifall vettiga strumpor (och eventuellt tejpning av hälen) inte skulle hjälpa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips