Enkelt kök?

Primus Techno trail kit...

Köpte ett sånt till brorsan och han är nöjd...använder det mest när dom är ut någon sväng med bilen, kokar vatten/pasta/kaffe, steker fisk(med annan kastrull).

Kostar bara runt 400kr...?

//A

Tack för bra synpunkter! Var själv lite inne på typen "toppmonterade" kök, men är inte riktigt hemma i den kategorin. Vad skulle fördelen vara med ett Classic trail jmf Techno? Fler synpunkter?
Minns 240´n med ett nostalgiskt leende :).

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Köpte nyligen ett MSR Pocketrocket (gas-kök). Fantasiskt nöjd, måste jag säga. Det har visserligen ingen inbyggd tändare, men det väger typ 90 gram!

Tar väl i runda slängar 3 min att plocka fram köket, montera och koka upp vatten till 2 koppar kaffe. Skippar nog termos i framtiden! :)

Kostnad: ca 400:-

/Tor

Fel kök...

Ops...det var ett Classic som jag köpte till min bror, inte ett tecknotrail!

Classik har större spridare på lågan, bra när man ska laga mat i större kastruller och om du ska steka något. PocketRocket eller MicroStove(som jag har) är Inte optimala för att laga mat på eller att steka något på, funkar absolut men kräver lite mera handavande, pga den mera koncentrerade lågan.

Classic levereras med kastruller när man köper från Get Out eller liknande!

//A

Det jag inte gillar med Primus Techno trail kit är att det bara är en kastrull. Jag vill ha två kastruller men behöver ingen stekpanna. Nåja man kan väl kompletera med en kastrull.
Trangia är bra, en fantastisk uppfinning, speciellt om man har gasbrännaren. Men kanske lite tung om man är ensammen, går jag ensammen har jag en Primus Micron stove och teflonkastrullerna från Trangia 27. Är vi två blir det Trangia 27. Ska halva släkten ha lunch på utflykten tar vi med Muurikkan.

Vad har du för budget?
<500? Köp en MSR pocket rocket och en kaffepanna, dom får köpa kastruller själva.
<600? Köp Tecno trail kit.
<700? Köp Tecno trail kit + kaffepanna.
Eller köp ett presentkort... men det kanske aldrig hämtas ut.

/Ulf

Tack!

Tack för alla bra svar! Har fått en del att fundera på, har fortfarande inte bestämt mig helt. Synd att det ska va så svårt att få klämma på prylarna i mina trakter...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips