En natt ute i månaden...

Ser ut som en perfekt plats! Vad tyckte du?
Mvh Daniel
Väldigt skönt att slippa bry sig om jämnt underlag där man kan ligga. Hängmatta kan man ju hänga upp på väldigt många fler ställen så länge man inte är på fjället.
Det var riktigt härligt men hade definitivt inte gått utan underquilt. Min sovsäck har komforttemp +6 och jag hade både sovsäcksliner och underställ men det var nästan på gränsen till för kallt.

Brukar bli ganska stel i ryggen mellan skuldrorna då jag sover på liggunderlag i tält men slapp det helt i hängmattan.
Enda nackdelen är väl att man måste ha ryggsäcken under hängmattan istället för inne i tältet, men det ska väl mycket till för att någon börjar sno en ryggsäck då man sover rakt ovanför den.
 
Juli brukar ju vara månaden med fler tältnätter än inomhusnätter, men inte i år. Storm, ösregn och hagel i Sarek, men vi hade läst väderleksrapporterna och låg och kurade i stugorna utanför. Tre tältnätter blev det i alla fall. Det här är den finaste. Några kilometer norr om Kutjaurestugan. I lånat tält. (1000 tack för lånet igen ifall du läser detta!)
IMG_20210726_062033_BURST001_COVER.jpg
 
-Augusti-
Yttertältet stannade hemma för lägre vikt (väderprognosen var att lita på hehe), skyddet mot insekter ville jag inte kompromissa med denna gång efter sommarens massaker. Blev även bad. Under natten täcktes allt av kraftigaste dagg jag varit med om, vaknade vid midnatt av att det droppade ner från innertältet. Gick dock bra och sovsäcken höll värmen.
DSC_7217C1.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Härligt att sova under bar himmel! Det har jag bara gjort ett fåtal gånger i mitt liv, jag är för rädd för regn, men jag vågade mig ju på en tarpfri hängmatteövernattning i våras!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.