Kör ni underquilt på era hammocks? Eller klarar man sig utan på vår/sommar? Förstår att svaret är lika långt som ett snöre, men vore kul med lite input på era set-ups.
En natt ute i månaden...
- Trådstartare Karolina P
- Start datum
Vanligt liggunderlag. Fast det är faktiskt lite smalt, eftersom hängmattan sluter om en på sidorna också. Jag håller på att fundera ut en lösning.Kör ni underquilt på era hammocks? Eller klarar man sig utan på vår/sommar? Förstår att svaret är lika långt som ett snöre, men vore kul med lite input på era set-ups.
Jag brukade ha med mig en extra bit liggunderlag på nån meter och lägga under axlarna. Billig och skön lösning.Vanligt liggunderlag. Fast det är faktiskt lite smalt, eftersom hängmattan sluter om en på sidorna också. Jag håller på att fundera ut en lösning.
Fast jag blir kall i hela sidorna, höfterna och låren. Löser det med att vända mig och värma upp den kalla sidan, men kyler ner den varma då...Jag brukade ha med mig en extra bit liggunderlag på nån meter och lägga under axlarna. Billig och skön lösning.
Jag använder en underquilt året om. På vintern kompletterar jag med ett liggunderlag också.Vanligt liggunderlag. Fast det är faktiskt lite smalt, eftersom hängmattan sluter om en på sidorna också. Jag håller på att fundera ut en lösning.
Det är kanske det jag ska använda mina gamla sovsäckar med trasig dragkedja till?Jag använder en underquilt året om. På vintern kompletterar jag med ett liggunderlag också.
Med vänlig hälsning, Daniel
Låter som en lysande idé!Det är kanske det jag ska använda mina gamla sovsäckar med trasig dragkedja till?
Topp, vilket märke kör du med? Nöjd?Jag använder en underquilt året om. På vintern kompletterar jag med ett liggunderlag också.
Med vänlig hälsning, Daniel
Jag kör med DD Hammocks och det har fungerat väldigt bra. Snabb och enkel att få upp och sitter tajt runt hammocken.Topp, vilket märke kör du med? Nöjd?
Ser ut som en perfekt plats! Vad tyckte du?Testade min hängmatta för första gången, två nätter i helgen som var.
Visa bilaga 36137