En natt ute i månaden...

Du, det finns massor med barnkläder som borde göras i vuxenstorlek! Blir så jäkla avis när jag ser utbudet. Har t.ex. i flera år letat efter en vanlig enkel täckjacka (vardagsplagg) som är skuren som de var när jag var ung. D.v.s. ganska rymlig och helt rak i modellen, går ner över rumpan. Så ser nästan alla barnjackor ut. Men vuxenjackor - icke! Snorkorta, insvängda i midjan och allmänt slimmat ska det vara!

Likadant med stövlar. Mina fötter är bortskämda av barfotaskor. Jag vill ha ett par rymliga stövlar som är breda i tån och helt utan klack eller upphöjning därbak. Som barnstövlar. Suck.

Sorry för OT. Blev nog lite i gasen där. ;)

Jag har märkt följande:
- Herrjackor är rakare. Jag har väl breda axlar och inte alltför stora bröst. Så de passar för mig...
- Vissa klädmärken har relativt stora störstastorlekar. Ex kan jag ha 170 hos Didriksson (171cm, 65kg).
- Letar man så hittar man fler och fler skor som liknar ”barnskor”. Ex dessa Fodrade gummistövlar utan klack
- Kläder för jakt och hästliv är mindre snävt skurna för tjejer...
 
Jag vet! Köper oftast herr när det gäller plagg av typen skjortor och fleecejackor. Där kan man kavla upp ärmarna och de är mjuka över axlarna. Men jag har smala axlar och axlarna står ut på en herrjacka och det är inte lika lätt att kavla upp ärmarna. Och de är fortfarande korta och ganska tajta, även om de inte har insvängd midja.

Stövlarna du länkar till kanske inte har klack, men nog är de märkbart högre bak och att döma av bilden är ju hela sulan jättehög. Känns mer mode än lufsarstövel, tyvärr. :(
 
Ja, bättre än regn faktiskt. Men nu är jag tillbaka på Upplandsslätten och det känns lite mer ok med barmark efter den fantastiska vintern!
 
I fredags var det dags för denna månads utenatt. Jag drog mig ut mot havet och barmark vilket var väldigt trevligt! En klar och fin natt utan tarp men jag skulle nog ha fortsatt med vintersovsäcken, det blev lite kyligt med sommarsäcken.
 

Bilagor

  • 9EB37133-2A16-4C9F-BF2F-CE0D7F0FB3C0.jpeg
    9EB37133-2A16-4C9F-BF2F-CE0D7F0FB3C0.jpeg
    7.5 MB · Visningar: 112
  • 63789D59-93EC-4C65-B815-79D4BBC83927.jpeg
    63789D59-93EC-4C65-B815-79D4BBC83927.jpeg
    200.1 KB · Visningar: 107
  • 42DAFCC7-D03E-422D-902B-800165E322F7.jpeg
    42DAFCC7-D03E-422D-902B-800165E322F7.jpeg
    302 KB · Visningar: 93
I helgen invigde jag min hängmatta. Man sover ju faktiskt riktigt skönt i en sån! Tur att det inte började regna, för jag var så ivrig att komma ut i naturen så jag chansade utan tak. Men det gick ju bra. Och fint att se stjärnorna och trädtopparna. Visa bilaga 35659Visa bilaga 35660
Visst är det trevligt! Jag blev också överraskad över hur bekvämt det faktiskt är efter första natten. Sedan är ju möjligheterna till lägerplats så mycket större än tält, två träd med lagom avstånd finns det ju gott om😁
/Daniel
 
Ja jag var lite orolig för att känna mig ihoptryckt, men så var det ju inte alls! En ny värld öppnar sig, nu kan jag övernatta även i de mest knöliga skogarna!
 
Jag införskaffade en Hennessey-hängmatta förr månaden men har inte hunnit prova den ännu. Måste skaffa underquilt och två par billiga metallringar först.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.