En korkad kork?

Halaj!

Varenda gång jag passerar den här flaskan (på min 1,5 h hemmarunda) grubblar jag över den där andra korken mitt på flaskan. Vad har man den till? Det finns säkert en logisk enkel förklaring vad den är till för men jag kan då inte komma på den. Det verkar ju ganska idiotiskt att både fylla och tömma den via den öppningen.

//T
 

Bilagor

  • kork.jpg
    kork.jpg
    86.8 KB · Visningar: 786
Den är designad för att fylla vatten i tvättställsblandaren på exempelvis gymmet.

Tror att den vunnit något slags designpris för sisådär 10-15 år sedan.

/Botak.
 
Det är exakt som uncle botak skriver.
Du har den vanliga korken högst upp som du dricker ur och kan fylla på i men sen har du även den lilla korken som du kan fylla på genom om enda möjligheten är ett litet grunt handfat på toaletten, som det ofta är på simhallar, gym och idrottshallar.
Jag har själv en sådan flaska i min träningsväska och det är ett riktigt bra köp!
 
Det som förvånar mig mest här är varför du inte har tagit och slängt flaskan än om den ligger där och skräpar dagarna i ända?
 
Halaj!

Jättetack! Nu kan jag sova igen!

Det som förvånar mig mest här är varför du inte har tagit och slängt flaskan än om den ligger där och skräpar dagarna i ända?

Tänkte just på det där när jag gick förbi den idag. Det är nog ett utslag av ”nånannanismen”: nån annan skall göra det.
Men lite lustigt är det. Den ligger väl synlig vid vägkanten vid ett villaområde med ett hundratal villor. Med minutiöst ansade gräsmattor, och där grannarna har järnkoll på varandra. Typ såhär (svenne rubins): http://www.youtube.com/watch?v=GwG1CWPxRuo
Alla som kör till/från villaområdet passerar den här väl synliga flaskan i 15 km/h.
Alltså, minst 100 bilar passerar flaskan 2 ggr dagligen. Det måste vara omöjligt att missa den i längden. Och ändå, ändå har ingen av dessa kälkborgerliga människor orkat att knata 50-100 m, och slänga den där flaskan.
Den har legat där minst ett år!

//T
 
Halaj!

Varenda gång jag passerar den här flaskan (på min 1,5 h hemmarunda) grubblar jag över den där andra korken mitt på flaskan. Vad har man den till? Det finns säkert en logisk enkel förklaring vad den är till för men jag kan då inte komma på den. Det verkar ju ganska idiotiskt att både fylla och tömma den via den öppningen.

//T

Jag har full förståelse för att denna flaska har ställt till så mycket huvudbry för dig. Jag hade heller ingen aning om varför den skulle ha två öppningar förrän jag läste förklaringen här. Det är för mig ganska självklart att grubblerierna brände så mkt hjärnenergi att du inte fick en tanke på att plocka upp den från marken utan den fick ligga kvar för att locka ut dig på ytterliggare en löprunda, för att du verkligen skulle övertyga dig själv om att den faktiskt hade två öppningar. Jag undrar om du kommer att tycka att det är lika spännande att springa förbi den i fortsättningen?
 
Herregud. Varför dessa dryga svar, som inte ens berör TS fråga. Jag brukar inte heller syssla med sopinsamling när jag är ute på löprunda. Något typiskt det här forumet tyvärr..
 
Min smily i slutet borde talat om att jag inte var ute efter att vara dryg. Jag agerar inte heller sopsamlare när jag springer. Förlåt om jag orsakat dåligt humör i tråden :D

Mvh / Johannes
 
Halaj!

Jag har heller inte tagit åt mig.
Och jag har ingen ursäkt för att inte städa upp den; jag springer inte, jag går. Och jag har alltid en rygga med dricka och en handduk med mig. Att peta ner den där flaskan i ryggan hade inte varit någon uppoffring alls.

Varför jag inte gjort det? Kanske för att flaskan ligger på villaområdets allmänning. Så det känns kanske lite som att gå och städa upp någons skräpiga uppfart, i ett område där du inte bor, och en villa med folk du inte känner. Det gör man ju liksom inte!

//T
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.