En hjälm

Jag börjar bli trött på alla hjälmar. Det sista var i jobbet då skulle min hjälm vara en10365.
Men på samma sätt skidhjälm, skridsko hjälm, cykelhjälm, klätterhjälm och paddelhjälm. Listan går säkert göra längre.
Tankar på det?
 
Jag börjar bli trött på alla hjälmar. Det sista var i jobbet då skulle min hjälm vara en10365.
Men på samma sätt skidhjälm, skridsko hjälm, cykelhjälm, klätterhjälm och paddelhjälm. Listan går säkert göra längre.
Tankar på det?

Ett steg i rätt riktning då jag köpte ny skidhjälm till dottern - den har löstagbart foder och kan dubbla som cykelhjälm sommartid utan foder.

Med tanke på hur olika temperatur det är en cyketur en varm sommardag jämfört med snålblåst i liften en bister vinterdag så krävs olika mycket isolering. Löstagbar bör der nog vara för att funka. Ska du sedan paddlar med den så ska den tåla att doppas i vatten och inte absorbera nämnvärt med vatten. Klätterhjälm ska skydda mot stenfall medan cykelhjälm ska skydda mot markens eller bilars våld, gärna även rotationsvåld ( t ex mha MIPS).
Skidor och skridskor är nog mest lika. Hur mycket man accepterar att hjälmen väger är också olika. Hur bekväm den ska vara och hur länge du vill ha den på i taget gör också skillnad.
Du kanske kan hitta en kompromiss men det blir som sagt en kompromiss som inte blir perfekt till något, men kan du leva med lite nackdelar i några aktiviteter så kan du säkert hitta något, o mdu inte är känslig för att de ska godkännas av resp standarder för de olika aktiviteterna.
Har inte detta avhandlats här för ett tag sedan också? Jo
VIll du kunna fästa lampa och kamera på hjälmen så ställer det ytterligare krav.

/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.