El i brallan

Om det är ett problem när du drar av dig kläderna kan du prova att hålla i ett element/vattenrör när du drar av dig plagget.

Om problemet uppstår när du går, ja, då vete tusan...
Förutom att byta till annat material förstås.

Hadde varit lättare om man viste varför du vill bli av med den? När uppträder den?

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara rena obehaget av att det sprakar och kittlar lite när man tar av sig plaggen, om det uppkommer när du är aktiv i dem tex är det lite bökigare kan jag tänka mig.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Heidbacka; sa:
Laddade plagg drar till sig allsköns damm och småskräp som irriterar huden.
Är det verkligen så eller bara en känsla? Jag tycker det låter långsökt.

Annars får du väl anstränga dig mer, svettiga kläder är inte elektriskt laddade och svettningen rensar porerna:)

Jag hade tänkt mej råd om något slags antistatbehandling men är väl ändå som senaste bl.a. säger att plast är plast så. När nuvarande Haglöfs är utslitna så blir det att se sig om efter ylle. Hoppas de är lika lätta som fleece. Finns det också ylleställ av 100% ylle?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips