El i brallan

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Om det är ett problem när du drar av dig kläderna kan du prova att hålla i ett element/vattenrör när du drar av dig plagget.

Om problemet uppstår när du går, ja, då vete tusan...
Förutom att byta till annat material förstås.

Hadde varit lättare om man viste varför du vill bli av med den? När uppträder den?

Jag har svårt att tänka mig att det skulle vara rena obehaget av att det sprakar och kittlar lite när man tar av sig plaggen, om det uppkommer när du är aktiv i dem tex är det lite bökigare kan jag tänka mig.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Heidbacka; sa:
Laddade plagg drar till sig allsköns damm och småskräp som irriterar huden.
Är det verkligen så eller bara en känsla? Jag tycker det låter långsökt.

Annars får du väl anstränga dig mer, svettiga kläder är inte elektriskt laddade och svettningen rensar porerna:)

Jag hade tänkt mej råd om något slags antistatbehandling men är väl ändå som senaste bl.a. säger att plast är plast så. När nuvarande Haglöfs är utslitna så blir det att se sig om efter ylle. Hoppas de är lika lätta som fleece. Finns det också ylleställ av 100% ylle?

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.