El i brallan

Heidbacka; sa:
Jag hade tänkt mej råd om något slags antistatbehandling men är väl ändå som senaste bl.a. säger att plast är plast så. När nuvarande Haglöfs är utslitna så blir det att se sig om efter ylle. Hoppas de är lika lätta som fleece. Finns det också ylleställ av 100% ylle?

Vad gäller vik/värme relation så finns det inget som klår två av mina stickade tröjor, mormors fabrikat. Jag skulle nog säga att det är den bästa saken du kan få tag på, sen om man har nogon så är nog duktig på att sticka så tunt och kan få tag på sådan speciell ull är ju en annan fråga. Tyvvär använder jag inte mina så mycket för de är för varma.
Om du mer är ute efter någont som ska vara närmats huden så kan man ju bara säga SIDEN! Bättre finns inte, jag har fått låna sötnosens brallor och måste bara he egna, jag är fast så att säga.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips