Dunjacka-lista

Näpp, har inte listat mig för hemskickad katalog faktiskt. Och den var lite av en besvikelse igen.
Men om du gillar fläskiga kataloger att dräggla över, tyskt grundliga med allt från A(ntarktis) till Ö(ken) kan jag rekommendera att beställa Globetrotter-katalogen! 2 utgåvor/år där med.

Jag fascineras av din grundliga research av dunisar, läser den som ska bli överraskad av jackan här eller kan du avslöja lite detaljer? Spännande att följa!

Sådana kataloger är roligt att glutta i.

Även här är vi överens vad gäller katalogen. Jag tycker den var mer informativ förr (eller om det har uppstått "det var bättre förr knäpp"). Och så var den i svartvitt, bara det:).

Jag brukar vara lite för grundlig i saker och ting, men jag blir så dj.... nöjd efteråt. Ingen tvivel om jag skulle valt Aftonbladet eller Expressen, den gamla storyn.

Jag fick så mycket habegär själv när jag kollade runt, och själv läser jag vad jag skrivit;)
Men annars är det höljt i dunkel.

Ett nytt märke 8848, dessutom vattentätt. Inte fel. med tanke på det spralliga vädret.

Jag vet att det finns mer dunisar som är vattentäta, kanske till lite högre priser bara.

"Svensk Himalayaexpedition åtalad... "

Någon som vet vilket märke det är på jackan? Den färgen skulle jag kunna tänka mig, fast självklart i en halv nyans manligare blå då;)

Tyvärr får man ju inte använda bilder hur som helst så man får gå till den tråden först.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips