Dunjacka-lista

Näpp, har inte listat mig för hemskickad katalog faktiskt. Och den var lite av en besvikelse igen.
Men om du gillar fläskiga kataloger att dräggla över, tyskt grundliga med allt från A(ntarktis) till Ö(ken) kan jag rekommendera att beställa Globetrotter-katalogen! 2 utgåvor/år där med.

Jag fascineras av din grundliga research av dunisar, läser den som ska bli överraskad av jackan här eller kan du avslöja lite detaljer? Spännande att följa!

Sådana kataloger är roligt att glutta i.

Även här är vi överens vad gäller katalogen. Jag tycker den var mer informativ förr (eller om det har uppstått "det var bättre förr knäpp"). Och så var den i svartvitt, bara det:).

Jag brukar vara lite för grundlig i saker och ting, men jag blir så dj.... nöjd efteråt. Ingen tvivel om jag skulle valt Aftonbladet eller Expressen, den gamla storyn.

Jag fick så mycket habegär själv när jag kollade runt, och själv läser jag vad jag skrivit;)
Men annars är det höljt i dunkel.

Ett nytt märke 8848, dessutom vattentätt. Inte fel. med tanke på det spralliga vädret.

Jag vet att det finns mer dunisar som är vattentäta, kanske till lite högre priser bara.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
"Svensk Himalayaexpedition åtalad... "

Någon som vet vilket märke det är på jackan? Den färgen skulle jag kunna tänka mig, fast självklart i en halv nyans manligare blå då;)

Tyvärr får man ju inte använda bilder hur som helst så man får gå till den tråden först.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips