Dunjacka-lista

Näpp, har inte listat mig för hemskickad katalog faktiskt. Och den var lite av en besvikelse igen.
Men om du gillar fläskiga kataloger att dräggla över, tyskt grundliga med allt från A(ntarktis) till Ö(ken) kan jag rekommendera att beställa Globetrotter-katalogen! 2 utgåvor/år där med.

Jag fascineras av din grundliga research av dunisar, läser den som ska bli överraskad av jackan här eller kan du avslöja lite detaljer? Spännande att följa!

Sådana kataloger är roligt att glutta i.

Även här är vi överens vad gäller katalogen. Jag tycker den var mer informativ förr (eller om det har uppstått "det var bättre förr knäpp"). Och så var den i svartvitt, bara det:).

Jag brukar vara lite för grundlig i saker och ting, men jag blir så dj.... nöjd efteråt. Ingen tvivel om jag skulle valt Aftonbladet eller Expressen, den gamla storyn.

Jag fick så mycket habegär själv när jag kollade runt, och själv läser jag vad jag skrivit;)
Men annars är det höljt i dunkel.

Ett nytt märke 8848, dessutom vattentätt. Inte fel. med tanke på det spralliga vädret.

Jag vet att det finns mer dunisar som är vattentäta, kanske till lite högre priser bara.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
"Svensk Himalayaexpedition åtalad... "

Någon som vet vilket märke det är på jackan? Den färgen skulle jag kunna tänka mig, fast självklart i en halv nyans manligare blå då;)

Tyvärr får man ju inte använda bilder hur som helst så man får gå till den tråden först.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.