Att de skulle låta bli att svara tycker jag är i strid med Förvaltningslagens §4. Ta och påminn dem!
Jag har för mig att det där står att handläggningen ska ske skyndsamt...
Att de skulle låta bli att svara tycker jag är i strid med Förvaltningslagens §4. Ta och påminn dem!
menar jag är synnerligen provocerande. Upphinnande fordonsförare skall väja eller bromsa. Hinder kan alltid dyka upp på vägbanor.
Att bilister lika lite är felfria som andra trafikanter torde framför allt cyklister vara medvetna om.
Thure
menar jag är synnerligen provocerande. Upphinnande fordonsförare skall väja eller bromsa. Hinder kan alltid dyka upp på vägbanor.
Att bilister lika lite är felfria som andra trafikanter torde framför allt cyklister vara medvetna om.
Thure
är det ofta bättre att vara en bit ut i körbanan så att man syns och markerar sin vingelmån, och i och med att bilister oftast håller större avstånd till cyklisten när de kör om, om cyklisten är en bit från kanten.
Det kan alltså ha varit säkrare att köra som du beskriver att cyklisterna gjorde.
Men jag var inte där så det är inte lätt att veta.
Däremot vet jag att vägen är rätt kurvig och inte så bred vilket bör innebära att bilister bör köra lite defensivt.
Thure
Om jag ser ett gäng cyklister i en klunga blir jag glad. De har kul på vägen.
Thure
Anser du att en väg och dess vägområde är en lekplats?