Nej. Lägg inte ord i min mun.
Du håller inte med om att man ska kunna bromsa. Du håller inte med om att man inte behöver kunna bromsa.
Vad är din åsikt egentligen?
Nej. Lägg inte ord i min mun.
Var skriver jag det? Använd gärna citatfunktionen. Än en gång, lägg inte ord i min mun.Du håller inte med om att man ska kunna bromsa.
Hade faktiskt glömt bort detVad har du kommit fram till?
Mycket av dokumentationen rör cykling i tätort.Cyklister hastighet varierar. Enligt VGU ska
huvudnät för cyklister dimensioneras för 30km/tim och lokalnätet för 20 km/tim. Den faktiska hastigheten är i genomsnitt 16 km/tim, men enstaka cyklister kan cykla så fort som 40 km/tim.
Vid uppförs- och nerförsbackar är spridningen i hastighet som störst.
Citat:
"- Menar du att polisens svar innebär att lämpligt avstånd nu betyder att du inte behöver kunna stanna för framförvarande fordon?"
Nej, lägg inte ord i min mun.
Men du tolkar mao att det är det polisen skriver i sitt svar?
Ja. Jag har aldrig tyckt annat.Men du kan få frågan fri igen: - Håller du med om att man, enligt lag, ska kunna stanna för fordonet framför? Ja eller nej?
Ja. Jag har aldrig tyckt annat.
Du frågar: Betyder polisens svar att lämpligt avstånd innebär att man inte ska behöva kunna stanna för framförvarande fordon?Här skriver du att du inte håller med om att Polisens svar betyder att: Lämpligt avstånd innebär att man inte ska behöva kunna stanna för framförvarande fordon.
Du frågar: Betyder polisens svar att lämpligt avstånd innebär att man inte ska behöva kunna stanna för framförvarande fordon?
Mitt svar är på din fråga om innebörden. Jag svarar inte på något annat med mitt nej.
Tack för det tydliga svaret. Då inser du också att det är rent fysiskt omöjligt att ligga tätt i en klunga på längden i hastigheter över 20 km/h. Eftersom det är lagstadgat att man ska kunna stanna för framförvarande fordon, så är det också olagligt (bötesbelagt) att hålla ett för kort avstånd. Så: mitt påstående att klungor är olagliga är varken min åsikt eller öppet för tolkning, det är ett faktum.
Nej, du har fel. Menar du att även polisen är ute och cyklar i SITT svar?
Återkom gärna när du praktiskt provat på klungcykling.
Jag tänker som sagt inte teoretisera om detta.
Ja, det är fundamentalt. Återkom gärna när du praktiskt provat på klungcykling. Då kan vi istället diskutera om teoretiska diskussioner och uträkningar och verkligheten alltid är överensstämmande.Ja, jag menar att polisen har utelämnat det i sitt svar eller möjligen tyckt att det är så fundamentalt. Hänvisning till: "grundregeln".
... Det är inte speciellt mycket teori: Tiden över en viss sträcka vid en viss hastighet. Antingen hinner man eller så hinner man inte.
Tycker polisen i sitt svar att det är olagligt med klungcykling?Men eftersom du inte håller med om att det är olagligt, ...