• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Do you Jiingi?

Några här från Utsidan som ska dit?

Visade sig att en i min alians på Travian (www.travian.se) skulle dit som funktionär och en annan skulle dit och hälsa på men här är det ju mer sannolikt att man hittar folk som ska dit:)

(Och ni som inte förstår ska garanterat inte dit:)
 
Jag ska dit som ledare för sandvikens scoutkår, börjar fundera på om flytvästar ska ingå i packningen p.g.a vädret.
 
Ja, jag ska dit som ledare för Kärna scoutkår (Linköping). Mina två äldsta barn ska dit som deltagare; junior resp patrull. Det ska bli spännande att se ett sånt jättearrangemang.

Sandviken... det enda jag vet om Sandviken är att Mamma Mu bor i en hage strax utanför. Är hon scout?
Gissa vad jag läser för yngsta sonen.
 
Campse; sa:
.

Sandviken... det enda jag vet om Sandviken är att Mamma Mu bor i en hage strax utanför. Är hon scout?
Gissa vad jag läser för yngsta sonen.
Hon är då inte med i vår scoutkår så vitt jag vet,
gissar att du läser mamma mu....
Min yngsta son ska också med till jiingi som patrull
 
Jag ska dit!!

jag ska dit med våran senioravdelning, QB, från Norra Lidingö Sjöscoutkår.

Finns det fler seniorer som ska dit??
så kan vi träffas...

vi ses
 
Jag ska dit som psc-ledare med landets (och lägrets:) största kår, Sollentuna Södra. 117 deltagare är vi. 3333 är våran plats.

Flytvästar ska inte behövas enligt vad jag läste på Jiingis hemsida, finns tydligen inte ens en vattenpöl på lägerområdet. Vad jag förstått är det väldigt sandig mark så det är väl dränerat (men stor risk för sand i maten om det blåser). Fanns bilder där från förlägret redan igår såg jag.
 
Jo, vi fick ihop rätt bra uppslutning bland scouterna, var lite kris med ledare ett tag men det berodde mest på att många var osäkra på sin semester. Rätt många juniorledare har fått ta hand om psc på lägret.

Jag tror att det är 24 scouter från vår avdelning, det är nästan alla (tror vi är 28-30 nånting just nu).

Och våra seniorer kommer nog att synas bra, de ska bo i vårt äkta ökentält, "kamelen":)

Jag tror vi fick det via scoutrådet eller om det var förbundet. Det var på jamboreen i Norge -75 som det var nån stenrik shejk med som deltagare, han bodde på hotell i Oslo (Grand Hotel eller nåt sånt) och flög helikopter till lägret varje dag, men den här tältet var alltså hans "dagtält" där på lägerområdet. Det blev kvarglömt efter lägret och hamnade efter många turer till slut hos oss. Det är i alla fall historien så som jag fått den berättad för mig:)

Tältet är enormt och väger bly. Själva "huvudduken" rullas ihop till en lång korv som det går åt typ 10 pers att bära... Duken är alltså tjock, 10 mm ungefär. Vi TROR att det är kamelhår (och eftersom det ser ut som en stor puckel så har det fått namnet "kamelen":)

Det är inte särskilt regntåligt så vi brukar ha en stor press att dra över när det regnar. Jag har bott i det ett par gånger, bland annat hade vi det som ledarförläggning på ett kårläger för ett par år sen.
 
3327 ser ju ut att vara granntomten till våran 3333? (Det är lite taskig upplösning på den där PDF-kartan de har på hemsidan.)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.