DMM Mamba - Nya slingor?

Hej

Jag har en uppsättning gamla DMM mamba som har legat i garderoben i säkert 10 år. Istället för att köpa nya tänkte jag slinga om dessa.

DMM tar inte emot dem eftersom de är äldre än 10 år så har någon några tips om vart jag kan vända mig för att få dit en sydd express?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tror faktiskt det är riktigt svårt att hitta nån.
Egentligen finns det de som gör den här typen av produkter, men för andra ändamål, i Sverige. Jag tror det är svårt att hitta såna som gör det för privatpersoner.

Det finns sedan tidigare flera trådar ang möjligheter till omslingning av kammar.

Mamba är ju rätt dyra (och tunga), kanske är det billigare att köpa nya QD än att få dina Mamba omslingade. Men gillar du just Mamba kan jag ju förstå din belägenhet.

Det går att sy själv... lite kunskap om hållfasthet, en snygg symaskin och en vettig tråd behövs bara. (Finns absolut helt säkert på nätet hur du syr egna slingor, inga konstigheter och jag får massa skit för detta nu).

Jag har t o m provdragit egna sömmar, och konstaterat att de höll långt över förväntan. Detta med vanlig symaskin och en rätt dålig tråd. Därmed inte sagt att detta är en typisk gördetsjälvgrej.

Jag sökte igenom gamla trådar och det verkade så pass bökigt att jag beställde nya från barrabes istället. Mamban får tjänstgöra i båten.

Tack för svaren!

mvh

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips