Ditt senaste inköp "bilder"

130 l? Ska du vara ut ett halvår eller? :) Själv kör jag 45 l för en veckotur snart.

Jag har svårt att förstå hur folk kan få ner så många grejer i 50-60 liters ryggsäckar -- ofta verkar det som att deras säckar är fyllda till bristningsgränsen. Även om jag bara har med mig 15 kg packning (exklusive ryggsäcken) tycks det behövas ca 90 liter. I och för sig har jag inga grejer utanpå ryggsäcken som kan förkomma. Om man som mig ska ha kamerautrustning och saker för klättring med på en tvåveckorstur behövs det i alla fall en stor ryggsäck.

Lundhags Forest. Har haft dessa ett tag och de är fortfarande mitt senaste inköp. Mycket nöjd.

lundhags-1040136700345-forest-04.jpg

Tältspik

som jag har köpt, verkar vara en suverän liten pryl när man tältar på kala klippor med självstagande tält, man knackar helt enkelt ner dom i bergsprickor istället för att släpa dit stora stenar och fästa tältlinorna på. Finns på http://www.utemera.se

Bilagor

• IMG_1864.jpg
    IMG_1864.jpg
    79.6 KB · Visningar: 1,813
Det nya tältet HB Unna och annat gott

Bilagor

• unna och prylar 002.jpg
    unna och prylar 002.jpg
    85.4 KB · Visningar: 1,592
  • unna och prylar 007.jpg
    unna och prylar 007.jpg
    102.3 KB · Visningar: 1,596
  • unna och prylar 010.jpg
    unna och prylar 010.jpg
    35.5 KB · Visningar: 1,598

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg