Den nya(?) höga everest skridskon

För om jag byter upp mig till SNS Pilot, ja då måste jag ju skaffa nya pjäxor också,

Jag tror att detta inte är ett måste! Jag är tämligen säker på att dina pjäxor funkar i pilot systemet. när de sedan är slut kan du köpa nya pilot pjäxor. Om jag inte är helt ute och cyklar är salomons två system "kompatibla" med varandra. dvs du kan ha en pilot bindning och köra med vanliga profilen (utan att man använder själva pilot finessen) och tvärt om. har endast för mig att ha har hört detta någonstans för ett par år sedan. lämnar därför inga garantier! föslaget är alltså att kolla upp det i en butik som har såda system eller kanske har någon vetskap om min gissning?

mvh stephen
 
Palle_Z; sa:
Skall man vara elak så kan man säga att den skridskon är högre bara för att man har plankat Skyllermarks blå som i sin tur är högre för att man skall få in muttrar mellan skena och fotplatta. En sådan smart lösning är det dock inte på Everestskridskon vad jag vet.
Är det inte så att man har plankat Zandstra Blade med en Y-profil? Sen har man förmodligen av snålhet använt samma stålskena som på den "vanliga" Everestskridskon och på så sätt fått en högre skridsko.
 
stephen; sa:
För om jag byter upp mig till SNS Pilot, ja då måste jag ju skaffa nya pjäxor också,

Jag tror att detta inte är ett måste! Jag är tämligen säker på att dina pjäxor funkar i pilot systemet. när de sedan är slut kan du köpa nya pilot pjäxor. Om jag inte är helt ute och cyklar är salomons två system "kompatibla" med varandra. dvs du kan ha en pilot bindning och köra med vanliga profilen (utan att man använder själva pilot finessen) och tvärt om. har endast för mig att ha har hört detta någonstans för ett par år sedan. lämnar därför inga garantier! föslaget är alltså att kolla upp det i en butik som har såda system eller kanske har någon vetskap om min gissning?

mvh stephen

Helt fel, pilotpjäxor kan användas med profilbindningen, men profilpjäxor inte med pilotbindningen.
 
Boots; sa:
Är det inte så att man har plankat Zandstra Blade med en Y-profil? Sen har man förmodligen av snålhet använt samma stålskena som på den "vanliga" Everestskridskon och på så sätt fått en högre skridsko.

Möjligt, jag har bara sett Everestskridskon på bild men då såg den inte ut att ha Y-profil.

-Palle
 
Everest hög vs. Skyllermarks blå

Okey, det finns två alternativ.

• Everests höga skridsko 995:-
• Skyllermarks blå 1295:- (rean)

Det jag vill ha är långa, stabila och kanske höga grillor. Vad tycker ni?
 
Lite tunga

En anmärkning om Everest höga; de jag kände på i höstas var anmärkningsvärt tunga. (Kanske man kan göra lättningshål? Arbetsamt utan rätt verktyg, ökad risk att skenan går av.)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.