Dax att komma iväg

Tänkte pysa iväg på lite fjällvandring helgen v 36 eller 37 fre-sön kring jämtland men vet inte vart.
vålådalen höglekadalen eller där ikring.
Tacksam för tipps på vart man ska gå.eller om det är någon som ska åt samma håll.

Finns flera allternativ ett som jag kan rekommendera är turen vi gjorde i sommras.
Ta bilen till Nordsätern (Ljungdalen) och gå genom Storådörren och tillbaka genom Lilla-Lunnådörren. Vi tältade tre nätter men det går att gå på två övernattningar.
Dock rekommendrar jag att man går på tre övernattningar.
Jag tycker det var en mycket fin tur och så hade vi tur med vädret.

Bilagor

• P8130167 - Kopia.JPG
    P8130167 - Kopia.JPG
    38.4 KB · Visningar: 1,326

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Några frågor:

Ska du tälta eller bo i stugor, hur långt eller kort vill du gå per dag?

Bas höglekardalen så skulle jag säga att du ska ta dig till Visjön, Hundshögen och framförallt Dörrsjöarna...d-sjöarna är lute likt miljön i Abisko...fantastiskt vackert. Finns inga stugor som är öppna nu om inte Arådalen har sin STF-stuga öppen men tror den är stängt nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips