Dålig på fåglar.. hjälp!

Någon som kan gissa sig till vad det är jag sett..

12,6 cm långt spår efter fågel, "dynan" såg ut enligt följande: 3 klor framåt och en bakåt i y-form med 3 klor uppåt dock. Jag kommer direkt att tänka på havsörn pga storleken, men kan dom ha så stora fötter?

Fågeln hade landat ungefär 20 m bort, gått och sedan trampat runt för att flyga iväg igen.

Såg inte själv fågeln tyvärr. Hittar inga bilder heller :(

// Jocke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Häger ? Övervintrar väl om det finns tillgång till vatten ?

Om det är örn, brukar man inte se vingavtryck i snön då då dom är dåliga på att gå ?

Johnny

Det tittade jag aldrig efter, var ute med hund och såg bara spåren då hunden nosade just där.

Tillgång till vatten är nog att ta i då sjön där vi gick var frusen sedan länge.

Ingen som har foton eller vet någon sida som har?

// Jocke

Bild på hägerspår

heron.gif

1 inch=2.54 cm

Mvh
J
[Ändrat av Jonas.O 2007-02-05 kl 13:00]

Säkert häger

Häger har ökat vintertid i Stockholmstrakten. Man kan ofta se spår på isar en bra bit från öppet vatten. De lever ju mest av vattendjur som grodor och fiskar. I STOFs tidning http://www.stof.nu
finns en intressant observation att hägrar kan dyka efter småfisk sannolikt nors i t ex Strömmen och vid Slussen i skenet från gatubelysningen i vintermörkret.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips