Kan nog stämma, de är drygt fem år gamla.Då det ser ut att vara Vibram sulor, gissar jag att de har mellansula av PU som åldras så bara av den anledningen kan det vara dags att byta ut hela sulkasetten. Hur gamla är de?
5år då du uppenbart använder dina kängor frekvent skall inte vara något problem för mellansulans åldring. Våra olika Vibramsulor har levt >10 år innan de gett upp, så av just den anledningen kan du nog skjuta på omsulningen. Yttersidan uppvisar ju normalt slitage, men mycket finns ju kvar av mönsterklackarna och de ser hela ut i övrigt så håller flera år till enligt min uppfattningKan nog stämma, de är drygt fem år gamla.
Mkt bättre grepp på varm asfalt med slicks. Vet ju varenda kotte!Jag hade passat på att sula om, varför skulle man vänta tills dom är blankslitna? jag håller med ovanstående, greppet! jag upplevde enorm skillnad i grepp när jag sulade om, också efter 5 år.
Nu är det inte i asfaltsdjungeln som jag använder dessa kängor.Mkt bättre grepp på varm asfalt med slicks. Vet ju varenda kotte!