Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dagens rea-tips (allmänt)!
- Trådstartare Martin Fjäderlätt
- Start datum
-
- Taggar
- rea
Att sälja lagatsom nytt borde vara vilseledande marknadsföring. Jag såg inget i annonserna om att det skulle vara sekunda varor.Det där låter för bra för att vara sant. Jag tror de har lagat några punkterade.
/Patrik
Nej det vore kriminellt, men nåt skumt är det nog. Kanske visningsex?Att sälja lagatsom nytt borde vara vilseledande marknadsföring. Jag såg inget i annonserna om att det skulle vara sekunda varor.
/Patrik
Man får komma ihåg också att Basic-versionen väl inte har nån isolering, även fast jag tyckte det stod 4-säsongs?
Exped Synmat Basic har fiberisolering enligt specifikationen (namnet SynMat indikerar även det), annars hade de nog inte uppnått R-värde av 4 som anges. Dock verkar den ha lite sämre isolering än den mer påkostade SynMat 7 R=4,7 (som har inbyggd pump). Så isoleringen för att förhindra att kall luft cirkulerar inuti madrassen är nog där, men kanske lite mindre?Man får komma ihåg också att Basic-versionen väl inte har nån isolering, även fast jag tyckte det stod 4-säsongs?
| Exped SynMat Basic 7.5 Sleeping Mat | Review
A fairly high-spec yet reasonably-priced sleeping mat with a fairly luxurious 7.5cm depth
Senast ändrad:
XXL har usla finanser och bolaget var konkursmässigt i somras. Det är ingen hemlighet att de vill tömma lagren, och det får kanske kosta vad det vill. Inte överraskande med fyndläge.
Om jag förstår rätt så följer det inte med en pumppåse utan den får köpas till för 349kr? Då är det väll bättre att köpa ultra 5r som också reas för 539kr?Väcker den här tråden till liv och tipsar om att XXL har ganska bra priser på ex Exped liggunderlag på sin Outlet sida just nu:
Är exped tillverkade i Kina?
Aktuellt
Man kan blåsa med munnen också, eller göra egen med sopsäck och petflaske-kork. Sån gjorde jag.Om jag förstår rätt så följer det inte med en pumppåse utan den får köpas till för 349kr? Då är det väll bättre att köpa ultra 5r som också reas för 539kr?
Är exped tillverkade i Kina?
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg