Dagens rea-tips (allmänt)!

Jag tror det stämmer som Malmstroem skriver, de vill tömma lagret och sina system på enstaka kvarvarande prylar och rear ut dem därför kraftigt. Jag har genom åren gjort flera liknade fynd på XXL och alltid fått fullgoda leveranser, nya och felfria produkter.

Att sälja lagatsom nytt borde vara vilseledande marknadsföring. Jag såg inget i annonserna om att det skulle vara sekunda varor.

/Patrik
Nej det vore kriminellt, men nåt skumt är det nog. Kanske visningsex?

Man får komma ihåg också att Basic-versionen väl inte har nån isolering, även fast jag tyckte det stod 4-säsongs?

Man får komma ihåg också att Basic-versionen väl inte har nån isolering, även fast jag tyckte det stod 4-säsongs?
Exped Synmat Basic har fiberisolering enligt specifikationen (namnet SynMat indikerar även det), annars hade de nog inte uppnått R-värde av 4 som anges. Dock verkar den ha lite sämre isolering än den mer påkostade SynMat 7 R=4,7 (som har inbyggd pump). Så isoleringen för att förhindra att kall luft cirkulerar inuti madrassen är nog där, men kanske lite mindre?

Senast ändrad:
XXL har usla finanser och bolaget var konkursmässigt i somras. Det är ingen hemlighet att de vill tömma lagren, och det får kanske kosta vad det vill. Inte överraskande med fyndläge.

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips