Hej jag har haft stort förtroende för Itab som en uppstickare i lågprisdivisionen, men man blir ju fundersam på deras bemötande i kundtjänsten. Bra att konsumentmakten verkar fungera.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
då var det sluthandlat på ITAB ...jacka totalhavererade!
- Trådstartare ÄventyrsCompaniet
- Start datum
Hej
Mitt namn är Gunnar Lundblad. Det är jag som äger ITAB.
Först vill jag tacka er som uppmärksammande oss på denna forumtråd. Det är förstås tråkigt att läsa om missnöjda kunder, men i slutändan tror jag att det här kan leda till något bra. Helt klart är att vi måste förbättra vår kundservice och då framförallt ha en bättre policy för hur missnöjda kunder ska bemötas.
Som i fallet med denna tråd: genom att upprätta en dialog med Mattias hade vi kunnat komma fram till orsaken till haveriet med jackan. Istället har vi hamnat i konflikt i en fråga vi båda har intresse av att lösa. Det får vi på ITAB ta på oss, alldeles oavsett om jackan tvättats i rätt eller fel temperatur. I denna tråd återkommer även signaturen Mezzners reklamation av en delaminerad windbreaker-jacka från år 2004. Postkvittot/fakturan saknades och vi hade bytt affärssystem och därför var det svårt att finna transaktionen. Men jackan var tillverkad av oss så den borde ha ersatts med en ny jacka.
Vi följer alltid Komsumentverkets rekommendationer, men de anger ju faktiskt bara lägstanivån. Vi vill vara bättre än så. Vi ska förbättra reklamationshanteringen så att den blir mer professionell och mer rättvis. Den enklaste lösningen vore förstås att godkänna alla reklamationer rakt av utan att ens titta på varan. Det är den strategi många som många större företag tycks tillämpa.
Personligen tycker jag inte det är helt lyckat. Visserligen kan det generera merförsäljning men det skapar också merkostnader som alla kunder får vara med att betala. Det ställer även till problem för mindre butiker som inte kan vara lika generösa som de större då de är mer beroende av leverantörernas syn på saken.
Jag kan inte lova att vi på ITAB i framtiden automatiskt godkänner alla reklamationer. Men jag lovar att vi skall ha en generös policy och att jag och mina medarbetare skall göra vårt yttersta för att ge er, våra kunder, det trevliga och professionella bemötande ni förtjänar.
Mvh
Gunnar Lundblad
Mitt namn är Gunnar Lundblad. Det är jag som äger ITAB.
Först vill jag tacka er som uppmärksammande oss på denna forumtråd. Det är förstås tråkigt att läsa om missnöjda kunder, men i slutändan tror jag att det här kan leda till något bra. Helt klart är att vi måste förbättra vår kundservice och då framförallt ha en bättre policy för hur missnöjda kunder ska bemötas.
Som i fallet med denna tråd: genom att upprätta en dialog med Mattias hade vi kunnat komma fram till orsaken till haveriet med jackan. Istället har vi hamnat i konflikt i en fråga vi båda har intresse av att lösa. Det får vi på ITAB ta på oss, alldeles oavsett om jackan tvättats i rätt eller fel temperatur. I denna tråd återkommer även signaturen Mezzners reklamation av en delaminerad windbreaker-jacka från år 2004. Postkvittot/fakturan saknades och vi hade bytt affärssystem och därför var det svårt att finna transaktionen. Men jackan var tillverkad av oss så den borde ha ersatts med en ny jacka.
Vi följer alltid Komsumentverkets rekommendationer, men de anger ju faktiskt bara lägstanivån. Vi vill vara bättre än så. Vi ska förbättra reklamationshanteringen så att den blir mer professionell och mer rättvis. Den enklaste lösningen vore förstås att godkänna alla reklamationer rakt av utan att ens titta på varan. Det är den strategi många som många större företag tycks tillämpa.
Personligen tycker jag inte det är helt lyckat. Visserligen kan det generera merförsäljning men det skapar också merkostnader som alla kunder får vara med att betala. Det ställer även till problem för mindre butiker som inte kan vara lika generösa som de större då de är mer beroende av leverantörernas syn på saken.
Jag kan inte lova att vi på ITAB i framtiden automatiskt godkänner alla reklamationer. Men jag lovar att vi skall ha en generös policy och att jag och mina medarbetare skall göra vårt yttersta för att ge er, våra kunder, det trevliga och professionella bemötande ni förtjänar.
Mvh
Gunnar Lundblad
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Itab
Ett seriöst svar från ITAB anser jag!
Har handlat flera gånger från ITAB och varit nöjd varje gång så jag har absolut inget ont att säga om det företaget... Men har beställt från stora fina märken och fått skit tillbaka...
Jag kommer att handla vidare på ITAB i alla fall!!
Bra produkter till ett bra pris!!
Ett seriöst svar från ITAB anser jag!
Har handlat flera gånger från ITAB och varit nöjd varje gång så jag har absolut inget ont att säga om det företaget... Men har beställt från stora fina märken och fått skit tillbaka...
Jag kommer att handla vidare på ITAB i alla fall!!
Bra produkter till ett bra pris!!
Bra svarat av Gunnar Lundblad. Utsidan-medlemmar och deras bekanta genererar nog en hel del försäljning så det är bra att bemöta diskussionen här. Tycker hans inställning är fullt rimlig. En supergenerös reklamationspolicy kostar förstås pengar som i slutändan kan påverka produkternas konsumentpris. Och de flesta väljer nog att handla från ITAB pga deras låga priser. Ändock är ett respektfullt och korrekt bemötande viktigt.
Själv skulle jag inte handla skalplagg/membrankläder från ITAB, oavsett denna tråd, för att jag vet att såna obland kan strula en del och då är det smidigt att kunna gå till en fysisk butik och lösa det t.ex. via gore-tex-garantier etc.
Men jag har handlat underkläder, underställ, sockar, softshelljacka och lite annat plock från ITAB och är helt nöjd där, bra värde . Fortsätter väl handla där om jag behöver mer såna varor.
Själv skulle jag inte handla skalplagg/membrankläder från ITAB, oavsett denna tråd, för att jag vet att såna obland kan strula en del och då är det smidigt att kunna gå till en fysisk butik och lösa det t.ex. via gore-tex-garantier etc.
Men jag har handlat underkläder, underställ, sockar, softshelljacka och lite annat plock från ITAB och är helt nöjd där, bra värde . Fortsätter väl handla där om jag behöver mer såna varor.
Jag själv och de flesta som jag känner har handlat åtskilligt från Itab, utan problem.
Kundtjänsten har fungerat klanderfritt för vår del, de gånger vi har behövt anlita dom.
Som tråden artade sig, med någon slags kollektiv bojkott, även från de som inte blivit drabbade av fel eller missförstånd tycker jag verkar lite väl hårt...
Men som sagt, vi har ju inte haft några problem utan kommer att fortsätta att handla från dem. "Mycket bra kläder till ännu bättre priser".
/Dennis
Kundtjänsten har fungerat klanderfritt för vår del, de gånger vi har behövt anlita dom.
Som tråden artade sig, med någon slags kollektiv bojkott, även från de som inte blivit drabbade av fel eller missförstånd tycker jag verkar lite väl hårt...
Men som sagt, vi har ju inte haft några problem utan kommer att fortsätta att handla från dem. "Mycket bra kläder till ännu bättre priser".
/Dennis
Bra ITAB!
Det är ju faktiskt inte första gången som ITABs kanske inte så generösa kundservice diskuteras på utsidan, och dessa diskussioner har åtminstone fått mig att tveka lite varje gång jag stått i begrepp att beställa. I fortsättningen kanske man kan känna sig lite tryggare vid beställning.
Det är ju faktiskt inte första gången som ITABs kanske inte så generösa kundservice diskuteras på utsidan, och dessa diskussioner har åtminstone fått mig att tveka lite varje gång jag stått i begrepp att beställa. I fortsättningen kanske man kan känna sig lite tryggare vid beställning.
Recensionsbanken är nog ganska träffande.
Itab suger.
Itab suger.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg