Cykla Sverige - Grekland på 5 tusen?

Hur tätbefolkat är det egentligen längs vägen ner? Finns det hela dagsetapper där det är omöjligt att hitta någon avsides skogsdunge där man kan tälta ostört?

Jo men det är ju klart!
Jag tror knappast att polisen går in i skogen mitt i ingenstans för att kolla efter folk som wild-campar. Knappast. Tror inte ens folket bryr sig! Why boughter. Dock ska man ju såklart inte tälta någonstans där man faktiskt kan störa folk. Jordbruk eller annat.

Jag tror på ditt koncept. Tror jag skulle klara det själv. Brukar cykla runt lite i Sverige på låg budget och du kommer att passera billigare länder. Skriv några rader när du kommer hem. Just nu sitter jag fast i ekorrhjulet men om något år är jag pensionär och då tänker jag åka ut i Europa . Med en låg pension är det en nödvändighet att hålla kostnaderna nere. Lycka till och jag är förväntansfull om att höra om din resa.

Jag kommer att skapa en egen blogg som jag tänker skriva av mig lite på.
Kommer att länka den här! Du råkar inte ha någon hemsida själv? Nyfiken på att läsa!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
7000 mer rimligt

Jag cyklade till Aten förra året. Det tog mig 28 dagar. Sov på Hostel i Wroclaw, Novi Dad, Belgrad, Tirana och Aten. Jag har inte gjort en resultaträkning på resan men tror att jag gjorde av med ungefär 7000 kr. Då ingår även färjan till Polen. Men inte flygresan hem.

Jag cyklade till Aten förra året. Det tog mig 28 dagar. Sov på Hostel i Wroclaw, Novi Dad, Belgrad, Tirana och Aten. Jag har inte gjort en resultaträkning på resan men tror att jag gjorde av med ungefär 7000 kr. Då ingår även färjan till Polen. Men inte flygresan hem.

Vad kostade flyget hem? Hur mycket kostade det att flyga hem cykeln?

Norwegian tar 50 Euro för cykeln. På deras hemsida stod att den inte behövde paketeras men jag litar inte på sådan information utan boxade den. Gick till en cykelhandlare för lådan. Flygresan enkel betalade jag ca 1100 kr för.

jag tror generellt det också beror på vilken takt du tänkt cykla i? jag menar tar du 15 mil om dagen så skiljer det sig betydligt från 7 mil.

jo, det känner jag också, har nog nästan aldrig cyklat under 10 på en dag. Finns det någon specifik anledning till att du vill cykla till grekland förresten, och när beger du dig?

Alltså jag & två andra vänner ska cykla genom Europa och ner till Tanzania. För olika skäl, bl.a. Välgörenhet. Vi ska åka genom Grekland. Därför det är så aktuellt haha. Första gången jag gör något sådant här på denna skalan. Så tänkte fråga lite folk tips & råd.

Vill dock jätte gärna cykla runt klotet någon dag snart

Åker den 10:e maj. Kan följa oss här: www.pacykeltillafrika.com

Alltså jag & två andra vänner ska cykla genom Europa och ner till Tanzania. För olika skäl, bl.a. Välgörenhet. Vi ska åka genom Grekland. Därför det är så aktuellt haha. Första gången jag gör något sådant här på denna skalan. Så tänkte fråga lite folk tips & råd.

Vill dock jätte gärna cykla runt klotet någon dag snart

Åker den 10:e maj. Kan följa oss här: www.pacykeltillafrika.com

ok, så 5000 är en del utav en större budget?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips