Cykla Sverige - Grekland på 5 tusen?

Hej!

Jag undrar om det är möjligt? Om man kan cykla Sverige - Grekland på 5000:-
Bor i tält, lagar egen mat. Lägger ut omkring 70kr per dag på mat.

Vandrarhem kanske 1ggr i veckan.
 
cykla 5 mil om dan i 70 dagar låter ju OK men med € som det allt vanligare betalningsmedlet så vet i katten om det räcker.
Låter för snålt tiltaget för mig, men det skulle vara kul att få en rapport från dig när du vet.
Trevlig resa
 
jag hade tänkt mig något liknande till italien (tror jag kommer sikta på 7000) jag har kunnat cykla i en vecka utan att spendera mycket på mat (ta med ris i portionspåsar är billigt) men detta beror ju på packningskapacitet. Annars tror jag det huvudsakliga problemet är att betala för camping. Hade du tänkt cykla via öst- eller västeuropa, avsevärda skillnader i pris.
 
jag hade tänkt mig något liknande till italien (tror jag kommer sikta på 7000) jag har kunnat cykla i en vecka utan att spendera mycket på mat (ta med ris i portionspåsar är billigt) men detta beror ju på packningskapacitet. Annars tror jag det huvudsakliga problemet är att betala för camping. Hade du tänkt cykla via öst- eller västeuropa, avsevärda skillnader i pris.

Hade tänkt italien från början också. Men finns fler goa länder som Kroatien på vägen ner. Jag cyklar genom Öst-Europa. Så det är något billigare. Men angående campingen tror jag inte det kommer vara några större problem. Kommer nog fråga Markägare om man kan tälta etc. eller i någons bakgård.
 
ok, jag hade tänkt mig liknande att fråga om man får sova på någons tomt men siktar på att inte behöva sova på någons tomt för att klara sig, utan snarare fråga för att sänka utgifterna så mycket som möjligt.
 
Hur tätbefolkat är det egentligen längs vägen ner? Finns det hela dagsetapper där det är omöjligt att hitta någon avsides skogsdunge där man kan tälta ostört?
 
Sverige-Grekland

Jag tror på ditt koncept. Tror jag skulle klara det själv. Brukar cykla runt lite i Sverige på låg budget och du kommer att passera billigare länder. Skriv några rader när du kommer hem. Just nu sitter jag fast i ekorrhjulet men om något år är jag pensionär och då tänker jag åka ut i Europa . Med en låg pension är det en nödvändighet att hålla kostnaderna nere. Lycka till och jag är förväntansfull om att höra om din resa.
 
ok, jag hade tänkt mig liknande att fråga om man får sova på någons tomt men siktar på att inte behöva sova på någons tomt för att klara sig, utan snarare fråga för att sänka utgifterna så mycket som möjligt.

Exakt!
Tänker samma sak! Dessutom tycker folk det är kul att bjuda hem människor som är ute och gör sådant här. Har jag hört.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jackiie Cykla Sverige-Spanien-Italien inga problem? Långcykling 4
loagoa Cykla genom Sverige! Långcykling 10
victorborgvall Cykla Sverige - Spanien Långcykling 7
neets Hur kan man ta med sig cykel i Sverige och cykla längs Göta Kanal Långcykling 5
hot_yoggi Cykla i Sverige i augusti?? Långcykling 10
Stiffmeistern Cykla Chamonix, Skottland, Baltikum, Sverige??? Långcykling 3
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
trekknekk Cykla Gbg–Sthlm – vilken väg? Långcykling 6
olaab Cykla mellan Jönköping - Ulricehamn - Borås, cykelväg? Långcykling 10
Mr.H Cykla i USA Långcykling 13
Hålistrumpan Cykeläventyr med 9åring - Sthlm Långcykling 8
Wolfpat Cykla Treriksröset - Smygehuk Långcykling 10
AlexTheExplorer Cykla lite i Europa - Nybörjare Långcykling 12
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
SenseiBob Cykla i Estland Långcykling 3
danneman10 Cykla genom Norge 280 mil Juni 2019 Långcykling 42
frilufsnörden börja cykla Långcykling 4
Benny G USA cykla Långcykling 1
guldtramp Årstid flr att cykla centralasien+rutthjälp+ hur hittar ni? Långcykling 0
nisseson Någon som har erfarenhet av att cykla i Kenya? Långcykling 1
Mpetts Cykla Östergötland runt? Långcykling 0
easker Cykla Helgelandskusten, Norge Långcykling 3
Sopel22 cykla runt vänern - vilket håll? Långcykling 3
wendel90 Cykla från Sankt Petersburg Långcykling 6
ElinB85 Cykla på Irland Långcykling 2
Sote Cykla till Italien? Långcykling 1
Moga Cykla på Färöarna? Långcykling 9
Linus_G Cykla i latinamerik Långcykling 6
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
Sote Cykla till Frankrike? Långcykling 3
SeaFox Cykla genom Europa, någon som vill med? Långcykling 6
Krumbuktu Tid att cykla Hudiksvall-Örnsköldsvik? Långcykling 0
utsidan2007 Någon som har planerat/vill cykla ner i Europa i sommar? Långcykling 1
Christian1 Cykla på Gotland...önskar tips.. Långcykling 23
Christian1 Cykla kategattleden 9/6-11/6 Långcykling 0
elowson Cykla Route 66 Långcykling 0
hannulan Cykla i Malawi och Zambia, ev Zimbawe Långcykling 15
wendel90 Cykla Balkan Långcykling 2
sandraA cykla nya zealand Långcykling 0
Nikhi Cykla från Nordkap Långcykling 13
Blattodea Cykla runt Island Långcykling 3
verasiren Cykla Treriksröset - Smygehuk, med mig? Långcykling 8
Rickard_L Cykla på Kuba Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
wendel90 Cykla i Tanzania och Rwanda Långcykling 0
Nitola Cykla längs Elbe? Långcykling 5
GostaAkermark Skrämmande oerfaren nybörjare drömmer om att cykla till Turkiet Långcykling 32
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
MariaSandgren Vill cykla långt, länge.. behöver tips! Långcykling 9
wendel90 Cykla i Afrike, Vad för cykel? Långcykling 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.