cykla på semester0 i spanien

Hej!

är det någon som har någon erfarenhet när det gäller att ta med sig cykeln och träna landsväg på ett typiskt sol o bad resemål? jag ska på en skolresa till Costa brava spanien i en vecka, träningsnarkoman som jag är vill jag absolut träna cykel. Jag hade den tanken att man kanske kunde kontakta en lokal cykelklubb och vara med på deras träningar? Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Mvh
Erik Ahl

Jag flög till Barcelona och cyklade längs Costa Brava upp mot franska gränsen. Framför allt sträckan mellan Lloret de Mar och Sant Feliu kan rekommenderas (se karta). Vägen slingrar sig upp och ner längs kusten i lagom branta och långa backar. Vet inget om lokala cykelklubbar, men det var i alla fall populärt att cykla där.

/Erik Carlsson
http://cykelsemester.just.nu/

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips