cykla på semester0 i spanien

Hej!

är det någon som har någon erfarenhet när det gäller att ta med sig cykeln och träna landsväg på ett typiskt sol o bad resemål? jag ska på en skolresa till Costa brava spanien i en vecka, träningsnarkoman som jag är vill jag absolut träna cykel. Jag hade den tanken att man kanske kunde kontakta en lokal cykelklubb och vara med på deras träningar? Är det någon som har någon erfarenhet av detta?

Mvh
Erik Ahl

Jag flög till Barcelona och cyklade längs Costa Brava upp mot franska gränsen. Framför allt sträckan mellan Lloret de Mar och Sant Feliu kan rekommenderas (se karta). Vägen slingrar sig upp och ner längs kusten i lagom branta och långa backar. Vet inget om lokala cykelklubbar, men det var i alla fall populärt att cykla där.

/Erik Carlsson
http://cykelsemester.just.nu/

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips