• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Cykla genom Norge 280 mil Juni 2019

Såg nyss att Danneman inte varit inne här på 5 månader.
Synd! Hade varit intressant att höra lite om hur projektet utvecklat sej.
Ska dock tilläggas att jag har den fullaste respekt för dem som väljer att göra sina upplevelser utan att vika ut sej på utsidan eller andra s k sociala medier!

Om du vill cykla långt och många mil per dag, kan rekommenderas att prata med folk som ägnar sig åt randonné-cykling - eller själv prova ett par turer.

De långa turerna inom denna gren är på 120 eller mer mil, och körs vanligen i tempo på ungefär 30 mil per dag. Det är inte en tävling utan mer utmaning för en själv, man brukar försöka vara självständig (inga följebilar) men hjälpa varandra vid problem.

De "vardagliga" turerna ordnas på många ställen i Sverige, och är på 20, 30, 40 eller 60 mil. Det kan nog vara en bra träning om du vill göra någon långtur, oavsett om det är organiserad randonné eller egen "snabbsemester".

Jag körde Sverigetempot för några år sedan, en tur på 210 mil från Riksgränsen till Smygehuk. Det gick på 6 dagar ungefär, och fungerade. Dock blir det inte mycket mer tid än cykla-äta-sova. Vilket också har sin charm, att starta bland snöfält och sen vara nere i grönskan i Skåne. Och kan man det tempot går det att köra säg 15-20 mil om dagen och få gott om tid för bad och semester.

http://stockholm.randonneurs.se/

tack för alla svar !

Hej, Ursäkta mig att jag inte har skrivit på länge. Det blev ingen cykling under sommaren 2019. Det blev husköp istället. alltså helt andra planer. all fokus o semester fick jag ägna åt husbygge o det har jag gjort fram till december då vi flyttade in. Nu återstår bara trädgården o uterum ....
Norges o sveriges vackra natur står ju förhoppningsvis kvar även denna sommaren. så jag ska ta upp min planering o se om jag lyckas komma iväg i år istället. jag återkommer när jag är redo för denna utmaning.
tack snälla för alla svar / Daniel

Logga in

Tips!