Cykelkärra

Hej !
Jag har tänkt att införskaffa mig en cykelkärra. Kärran är till för att få med min packning när jag är på cykelsemester/utflykter. Jag har kikat runt lite på nätet och sett vilket utbud det finns. Det finns en mängd olika varianter när det gäller transportkärror för barn. Men för vanliga packkärror var inte utbudet lika stort.

Jag tänkte att man kanske kan få några bra tips här i forumet, på någon bra och prisvärd kärra.
Jag har tittat lite på en budget variant på Jula för ca 800 Kr. Har även tittat på en annan variant av kärra som bara har ett hjul, där det ingår en vattentät väska på 70 L. Den ligger på 1300 Kr inkl. frakt.

Jag är lite inne på att köpa den med bara ett hjul. Men tänkte höra om någon har bra erfarenheter av en sån kärra ?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Köpte en kärra på Biltema för någon vecka sedan, som kan jämföras med Julas. Testade den första gången igår. Ska mest ha den när jag har grejer med mig till båten, så jag slipper ta bilen. Och till det fungerar den bra! Men jag skulle nog inte ta den på någon längre tur där vägarna kan vara lite gropiga. Jag fick cykla försiktigt när jag kom på till gruspartiet med några hålor i.

Ingen som har en länk till en cykelkärra av samma modell som Bob Yak fast billigare? Vet att det ska finnas tyska varianter men kan inte hitta dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips