Cykelkärra

Hej !
Jag har tänkt att införskaffa mig en cykelkärra. Kärran är till för att få med min packning när jag är på cykelsemester/utflykter. Jag har kikat runt lite på nätet och sett vilket utbud det finns. Det finns en mängd olika varianter när det gäller transportkärror för barn. Men för vanliga packkärror var inte utbudet lika stort.

Jag tänkte att man kanske kan få några bra tips här i forumet, på någon bra och prisvärd kärra.
Jag har tittat lite på en budget variant på Jula för ca 800 Kr. Har även tittat på en annan variant av kärra som bara har ett hjul, där det ingår en vattentät väska på 70 L. Den ligger på 1300 Kr inkl. frakt.

Jag är lite inne på att köpa den med bara ett hjul. Men tänkte höra om någon har bra erfarenheter av en sån kärra ?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Köpte en kärra på Biltema för någon vecka sedan, som kan jämföras med Julas. Testade den första gången igår. Ska mest ha den när jag har grejer med mig till båten, så jag slipper ta bilen. Och till det fungerar den bra! Men jag skulle nog inte ta den på någon längre tur där vägarna kan vara lite gropiga. Jag fick cykla försiktigt när jag kom på till gruspartiet med några hålor i.

Ingen som har en länk till en cykelkärra av samma modell som Bob Yak fast billigare? Vet att det ska finnas tyska varianter men kan inte hitta dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips