Cykelförvaring i lägenhet

Hej

Om man som jag bor i en etta och vill förvara sin racer på vettigt sätt.... någon som har sett en bra lösning. Jag har sett en lösning där man tar en IKEA-stång (som man spänner mellan tak och golv) och sedan fäster ett ramfäste på den höjd där man vill hänga cykeln. Någon som har denna lösning? Fungerar det bra?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Happy-länken är bra.

Själv använder jag två st vanlig hyllkonsoler till cykeln (Ekeby från Ikea). De är diskreta o snygga.

Behöver inte vara så svårt. Googla på upphängare cykel så får Du många idéer.

Biltema har en speciell hängare för cykel på vägg. Själv skulle jag gå till närmaste byggvaruhs och leta bland krokar för redskap.

Huvudsaken är att Du fäster ordentligt i väggen.

Lycka till!

upp på väggen! Cykelkrokar finns på biltema, bauhaus och motsvarande. Jag har 5st bredvid varandra på en vägg och det tar bara upp cirka 2meter.

Oj, här fanns det att välja på. Tack alla för mycket bra länkar :)
(Framförallt happy-länken med bilder - tack för den)

Själv kör jag elfa hyllsystem. Köpte 2 st klick-in konsoler i 40 cm längd och satte dit ett hyllplan som är ca 30 cm djupt. Perfekt att ha hjälm och SDP dojerna på. På de stumpar som sticker ut (ca 10 cm) satte jag filt över för att skydda ramen när jag har cykeln hängande.

Billigt och bra system tycker jag själv

Johan
www.urbanbikewear.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips