Cyclepro spectrum värde?

jag har blivit erbjuden att köpa en Cyclepro spectrum från ca 2001 karbon framgaffel, ultegra genomgående, shimano flightdeck ramen är väldigt "plattad" strömlinjeformad, shimano fälgar med bred kant, 12 ekrar per hjul, är totalt värdelös på cyklar, vad kan den vara värd? den är väldigt fin.

Jag själv har aldrig haft cyclepro, men två saker:
* är storleken och sittställningen rätt för dig? Annars är den inget värd, för dig.
* Även om den är snygg så kan slitdelarna vara "väl använda" (drev, nav, vevlager etc). Det kan innebära att många sköna tusenlappar seglar iväg ganska snart.
Det är väl dom två svårigheterna med att köpa begagnat enl. mig. Är det stålram?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag sitter väldigt fint på den, alla slitdelar är fina, kedjan har jag mätt likaså, det är en aluminium ram, min kompis har kvitto på den sen den var ny, då kostade den 28 tusen

3-4000

om den är helt rätt för dig. Men begpriser är ju mellan köpare och säljare och kan bli i stort sett vad som helst. De här hjulen vad kostade de nya?

Thure

* Även om den är snygg så kan slitdelarna vara "väl använda" (drev, nav, vevlager etc). Det kan innebära att många sköna tusenlappar seglar iväg ganska snart.

Även växeldelarna slits och växelreglagen är oftast riktigt dyra. Räkna inte med att du hittar ersättningsdelar till Ultegra 2001. Du får byta hela Ultegrakitet för att få kompabilitet.

Cykeln

har ju en Flightdeckdator så du borde kunna kolla miltalet. Hur har cykeln använts? Om det enbart är soliga söndagar så bör växlar och reglage vara mindre slitna än om det är en cykelpendlare som kört i ur och skur halvårsvis.

Det du betalar för är kanske i det senare fallet bara ramen och du riskerar att byta drivlina växlar reglage fälgar nav och vevlager för att få cykeln i nyskick. Då blir det dyrare än att köpa nytt enligt inlägget igår.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips