Var kan man få tag på produkter från Carinthia? Är själv intresserad av en jacka från dem...
Jag tipsar om tyska ebay även för nya saker av märket.
Var kan man få tag på produkter från Carinthia? Är själv intresserad av en jacka från dem...
Det finns en risk med att man köper fast sig i så tunga grejor att det inte blir till några vandringsturer. Fjällsäkerhetsrådets "säkra" utrustningslista som min kamrat vägde upp till 38 kg när även på den tiden en 26 kg nerlastad ung soldat ansågs ha begränsad räckvidd och uthållighet.
Nej jag är inte ute efter att hacka på fibersäckar, även ego har dylika, i säsongsvarierande tjocklekar och vikter för båtliv mm. Men tappar man perspektivet så kan målet bli svåruppnått.
go tur
Reagerade mest på att du reducerade Utsidan till ett vandringsforum.
Exakt! Rätt sak på rätt ställe och i rätt sammanhang då funkar det som bäst. Jag skulle inte vilja släpa med mig min Carinthia 2000 i packningen om jag ska vandra men i bilen eller i kajaken är det liksom skit samma, där är inte vikten eller packvolymen avgörande. Nu står jag dock i begrepp att köpa min första dunsäck och det blir till 99% Carinthias Survival Down 1000 som jag tycker verkar bäst enligt pris / prestanda. Dessutom är jag helnöjd med 2000-sovsystemet från samma tillverkare. Gediget, inte världens lättaste men det håller vad det lovar gång efter gång.Det finns en risk med att man köper fast sig i så tunga grejor att det inte blir till några vandringsturer.
Nån som har testat den här varianten? Verkar vara en kopia på Carinthia Defence 6. Gnistskyddad nederdel som skydd mot glödsprätt. Kostar 990 kr på blocket och påstås klara ner till -25.
Någon som har erfarenhet?
![]()
http://shop.saunaeverywhere.se/product_info.php/militarsovsack-p-115[/QUOTE
Kostar nu 1895 ! Viken pris höjning !