Campingtält/bastält

Letar efter ett större tält som rymmer 4-5 personer, vikten spelar ingen större roll då det är tänkt att transporteras i bil och användas under typ dansbandsveckan och på campingar samt som bastält när man är ute och fiskar.

Har sett sådana tält på campingar som har ett gemensamt utrymme och skilda sovutrymmen, men hittar inga på nätet, så jag behöver tips om var man kan hitta webshopar som har de tälten.
 
Jag har ett sådant tält

Letar efter ett större tält som rymmer 4-5 personer, vikten spelar ingen större roll då det är tänkt att transporteras i bil och användas under typ dansbandsveckan och på campingar samt som bastält när man är ute och fiskar.

Har sett sådana tält på campingar som har ett gemensamt utrymme och skilda sovutrymmen, men hittar inga på nätet, så jag behöver tips om var man kan hitta webshopar som har de tälten.

Hoppas det här inlägget blir korrekt. Vet inte om detta räknas som marknadsföring, Jag har i alla fall ett sådant tält som jag kommer att sälja. Det är ett 4-personerstält med 2 innertält. Fabrikat Fjällräven. Det väger 9 kilo och jag bor i Malmö. Hör av dig om du är intresserad. Tältet är använt 1 gång och förvarat torrt.
 
Inte sugen på en kåta typ Tentipi? Har funderat oå det som ett trevligt alternativ för situationer du nämner. Man får då visserligen ingen avskiljare mellan sovdel och social del.
 
Letar efter ett större tält som rymmer 4-5 personer, vikten spelar ingen större roll då det är tänkt att transporteras i bil och användas under typ dansbandsveckan och på campingar samt som bastält när man är ute och fiskar.

Har sett sådana tält på campingar som har ett gemensamt utrymme och skilda sovutrymmen, men hittar inga på nätet, så jag behöver tips om var man kan hitta webshopar som har de tälten.

Här är en shop som har massor av dylika campingmodeller, och stolar, och bord mm:

http://www.wildoutdoorlife.se/1443.asp

PS: Annars har jag en Tentipi på annonsmarknaden ;) DS!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.