Byxficka?

Hej!

I går köpte jag ett par Fjällräven Barents byxor :) På vänster lår finns en långsmal ficka med tryckknappsförsedd öppning i båda ändar, alltså både uppåt och nedåt.

Vilken funktion har denna mystiska ficka?

Tacksam för tips!

Mvh

Johnny

ja du...

Har faktiskt ett par sådana byxor jag oxå.... skulle tro att det är en tumstock eller liknande som skulle passa i den fickan....

Sist jag var ute så passade faktiskt min maglight där*S*
Annars har jag ingen aning vad den skall användas till igentligen... men jag sätter en slant på tumstocken... har en liknande ficka på mina jobbar byxor ...

Tror att fjällräven har det på de flesta byxor som jag har haft i alla fall...

Tror jag sett en bild nånstans där man bär yxan genom att skaftet sitter i denna ficka. Varför man skulle vilja göra så vet jag dock inte.

/M

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.