Butiker Paris, München och Berlin

Ska på en liten Europasemester i sommar och tänkte passa på att köpa lite klätterprylar om jag kan hitta en bra affär. Jag misstänker att det kan vara lite billigare i frankrike och tyskland.

Är det någon som kan rekommendera en butik där det är billigare än i sverige i någon av städerna Paris, München och Berlin?

I Paris kan du hitta "Au vieux campeur" som har massa med kvalitet utrustning, inte särskild billig (fast i allmänt är det billigare i Frankrike än i Sverige). Jag rekommenderar helst "Decathlon", idrotts affär som har jätte bra utrustning och ofta billigare än andra affär.

Adresser vet jag inte men du kan hitta på deras hemsida (www.au-vieux-campeur.fr - www.decathlon.fr)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vanliga Intersport finns också och har bättre utbud i Frankrike än här hemma. Priserna känns 5-10% lägre.

I München finns två stora sportvaruhus i centrum, Schuster och Sportscheck. Bägge har stort sortiment bergs- och klätterutrustning. Prisnivån skiljer sig inte mycket mot Sverige.
Det finns även mindre nischade affärer. Sök på nätet eller köp "Klettern" i vilken tidningsaffär som helst och leta bland annonserna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips