Butiker med tält i Stockholm?

Hej

Jag har vägarna förbi Stockholm om några veckor och tänkte passa på att kolla in lite tält inför ett eventuellt köp till sommaren. Jag har ett Hilleberg Nallo 3 och funderar på ett kupoltält istället. Vad finns det för butiker i Stockholm där man kan se och känna på uppställda tält av lite olika märken?

Tack
Olle Eriksson

Fliesbergs,men bara butiken i Bro (Pendeltåg + buss)
Naturkompaniet

Andra butiker har bara tält uppsatta någon vecka i början på sommaren.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
oeriksson; sa:
Hej

Jag har vägarna förbi Stockholm om några veckor och tänkte passa på att kolla in lite tält inför ett eventuellt köp till sommaren. Jag har ett Hilleberg Nallo 3 och funderar på ett kupoltält istället. Vad finns det för butiker i Stockholm där man kan se och känna på uppställda tält av lite olika märken?

Tack
Olle Eriksson

Jag tror inte det är något problem att helt enkelt be att få sätta upp tältet.
jag har lite svårt att se att någon skulle säga
"nej du får inte sätta upp tältet så du kan se om det passar dig".

Naturkompaniet på sveavägen brukar ha tält uppslagna och har de inte just det du vill se så kan de säkert sätta upp det du önskar förutsatt att de har det hemma.

lycka till

KG i ULvsunda brukar inte vara svåra att prata med.

Vad gäller Fliesbergs så stänger de sin butik vid Sergels torg nu. SÅ det är inte tält det blir svårt med där...

mvh Christian

Fler som regelmässigt brukar ha tält uppslagna är väl

• KG Jonsson i Solna
• Naturkompaniet Hantverkargatan
• Playground (tror jag - de har i alla fall plats)

De som brukar ha flest uppslagna tält är väl Naturkompaniet Sveavägen 62 (inte det som ligger i korsningen Sveavägen - Odengatan).

(ändring: oppss... Christian hann före med KG)

Man lär ju kunna räkna med att affärer i city inte lika ofta har tält uppslagna som affärer ute i förorter. De betalar ju trots allt hög hyra för sina lokaler och då vill de nog inte ockupera den ytan med en massa uppslagna tält.

Sen är ju tält också ganska dyra, och ett tält som har varit uppslaget kan de ju inte ta lika mycket betalt för (eller skulle DU betala fullpris för ett tält som det syns att det varit uppackat?). Det lär ju göra att de är lite restriktiva med att slå upp varenda tält de har, om de inte räknar med att sälja stor volym av det tältet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips