bruten axel på en Crescent 27"

Hej
Jag har en gammal Crescent där bakaxel är bruten. Jag söker affärer i Sverige som säljer reservdelar men jag bor i Tyskland och får inga användbara träffar, beror nog på min ip-adress.
Kan någon ge mig tipps vilka affärer jag kan fråga efter en bakaxel till en Crescent 27".

Tacksam för all hjälp!

Jag köpte en sån axel häromåret. Det var till ett 7-delat kedjeväxlat baknav med snabbfäste. Kosrade typ en knapp hundring. Kan ha varit på www.bikester.se

Vad är det för typ av axel på din cykel dvs är det kupolmuttrar eller snabbfästen nav eller kedjeväxel?

Thure

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Nej, inga snabbfästen. Den är två-växlade (duomatic) genom att kort bromsa. Cykeln var köpt ca. 1970.

Axeln är troligen inte specifik för Crescent, utan för ditt Duomatic nav. Navet tillverkas fortfarande, kanske i uppdaterad form. Troligen mycket större chans att du hittar en butik i Tyskland, än i Sverige. Bikester är f.ö en tysk nätbutik.

Tack för svaren.
Jag är för tillfället här i Sverige och trodde jag skulle lyckas hitta axeln här men nu inser jag att jag skall söka i Tyskland när jag kommit hem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips