Broms, Crazy Creek?!

Var precis hos InterSport och skulle köpa en ny broms till mina inlines, men då visade det sig att dom plockat bort alla inlines-prylar :(

Jag måste ha en ny broms!! Någon som vet nån bra sida på nätet där man kan beställa bromsar till Crazy Creek??

Och är det någon som har erfarenhet av olika hårdhet på bromsar?
Min senaste broms tog slut under andra turen!! Originalbromsen höll hela sommaren.

//Gustav\\

Hej,
ett alternativ är att ta en bit bildäck och skära/såga till lagom storlek, göra ett hål i som passar befintligt hål på nedsliten bromskloss och sätta fast. Otroligt mkt bättre slitstyrka än på CC ersättningsbromsar som innehåller för lite gummi och för mkt plast (orginalen är bättre).

J

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo jag måste bygga mig en ny broms, då alla bromsar är helt slut på InterSports centrallager. Kommer först in nya bromsar nästa säsong. Lite jobbigt när man har tänkt att va i bra form till långfärdsskridskosäsongen!!!

Den dagen jag ska köpa nya inlines, så kommer jag inte köpa ett märke som bara en butikskedja säljer.

Bygga en broms av ett bildäck borde funka, men jag har lite dålig tillgång till gamla bildäck just nu.

Så finns det några andra förslag på hur man bygger en ny broms??

//Gustav\\

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips