Bragdguldet till Olsson?

Tittar

man på juryns sammansättning tror jag också mest på Olsson. Men Stenson kanske har gjort en större prestation sett till antalet utövare?

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
man på juryns sammansättning tror jag också mest på Olsson. Men Stenson kanske har gjort en större prestation sett till antalet utövare?

Thure

Finns väl förvisso ett antal hobbygolfare i juryn.

Stensons insats må vare en prestation, men bragd? Johan Olsson vann på ett sätt som dittils aldrig hade gjorts och fömodligen aldrig kommer göras igen i masstart. En lång ensam helvetisk kamp mot smärtor, negativa tankar och en jagande världselit. Typ en bragd. Med mina kriterier på en bragd så kan golfare förvisso aldrig slå snoriga skidåkare---men ska de verkligen kunna det då?

Ett annat år så hade det kanske funkat med Stensson, men med denna konkurrent. Kom igen. Jag tror att spelbolagen är ute och cyklar. Annars är juryn det.

Spelbolagens

odds borde baseras i första hand på spelarnas insatser. Spelarna kanske oftare har golfkoppling än längdskidkoppling?

Thure

Och så blev det. Ett bra val tycker jag, det är inte alla år som bragdguldet går till någon som har utfört en bragd i mina ögon.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips