Bragdguldet till Olsson?

Tittar

man på juryns sammansättning tror jag också mest på Olsson. Men Stenson kanske har gjort en större prestation sett till antalet utövare?

Thure

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
man på juryns sammansättning tror jag också mest på Olsson. Men Stenson kanske har gjort en större prestation sett till antalet utövare?

Thure

Finns väl förvisso ett antal hobbygolfare i juryn.

Stensons insats må vare en prestation, men bragd? Johan Olsson vann på ett sätt som dittils aldrig hade gjorts och fömodligen aldrig kommer göras igen i masstart. En lång ensam helvetisk kamp mot smärtor, negativa tankar och en jagande världselit. Typ en bragd. Med mina kriterier på en bragd så kan golfare förvisso aldrig slå snoriga skidåkare---men ska de verkligen kunna det då?

Ett annat år så hade det kanske funkat med Stensson, men med denna konkurrent. Kom igen. Jag tror att spelbolagen är ute och cyklar. Annars är juryn det.

Spelbolagens

odds borde baseras i första hand på spelarnas insatser. Spelarna kanske oftare har golfkoppling än längdskidkoppling?

Thure

Och så blev det. Ett bra val tycker jag, det är inte alla år som bragdguldet går till någon som har utfört en bragd i mina ögon.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.