Bragdguldet till Olsson?

Tittar

man på juryns sammansättning tror jag också mest på Olsson. Men Stenson kanske har gjort en större prestation sett till antalet utövare?

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
man på juryns sammansättning tror jag också mest på Olsson. Men Stenson kanske har gjort en större prestation sett till antalet utövare?

Thure

Finns väl förvisso ett antal hobbygolfare i juryn.

Stensons insats må vare en prestation, men bragd? Johan Olsson vann på ett sätt som dittils aldrig hade gjorts och fömodligen aldrig kommer göras igen i masstart. En lång ensam helvetisk kamp mot smärtor, negativa tankar och en jagande världselit. Typ en bragd. Med mina kriterier på en bragd så kan golfare förvisso aldrig slå snoriga skidåkare---men ska de verkligen kunna det då?

Ett annat år så hade det kanske funkat med Stensson, men med denna konkurrent. Kom igen. Jag tror att spelbolagen är ute och cyklar. Annars är juryn det.

Spelbolagens

odds borde baseras i första hand på spelarnas insatser. Spelarna kanske oftare har golfkoppling än längdskidkoppling?

Thure

Och så blev det. Ett bra val tycker jag, det är inte alla år som bragdguldet går till någon som har utfört en bragd i mina ögon.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips